Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er alle døre lukket og hvordan kommer jeg videre?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej :-)

Jeg vil høre jer om noget. Når man skylder skat nok til at de vil have sikkerhed før man kan åbne sit cvr igen er der så virkelig intet gøre ud over at være lønmodtager indtil gælden er betalt? (jeg har fået nogen til at hjælpe mig med gælden, men det er en lang process og der vil om et par år blive søgt gældssanering) i mens ønsker jeg at tjene penge nok til at betale gælden af så hurtigt jeg kan.

Jeg har haft et firma med én der ikke var opgaven voksen og via ham har jeg desværre være igennem en mareridt af et firma. Jeg har naivt nok sat mig som ejer og nåede ikke at stoppe op før det hele var kørt af sporet :-(
Til gengæld har jeg også et firma der går godt med langsomt fremad sammen med en anden som nu er gået ned med stress og derfor vil lukke det firma. Firmaet er oprettet som et I/S (interessent) der jo kræver to ejere. Vi har en butik som uanset hvad er smart et lukke. Jeg ville gerne fortsætte med konsulent-firma i det cvr nummer da det passer til konceptet ( det var faktisk noget jeg var i gang med inden min kompagnon gik ned)

Nu står jeg så her midt en en hård opbremsning, efter at have kørt på med 120 i timen og ser ind i at skulle arbejde i det offentlige system (en af mine egentlige uddannelser ligger der og jeg kan let få et job der) i en 8-16 hverdag. Det er bare det sidste jeg kan se mig selv i. Samtidig har jeg pontetielle kunder der spørger om jeg kan komme og holde foredrag (også i det offentlige) og lave events...men hvordan kan jeg tage betaling? kan de ansætte mig i en midlertidig stilling på to aftener?! eller skal jeg bare droppe det? og finde mig i et 8-16 job? hvis du har nogle idéer og tanker til mig vil jeg værdsætte det. Tak
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du ikke en kæreste/kone eller en søskende eller forældre/barn som kan starte et personligt firma op og ansætte dig? Det er ret enkelt. 

Eller vedkommende kunne overtage den post som er ledig i interessantselskabet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kommer ikke uden om sikkerhedsstillelsen nej. Du kan heller ikke bare få en hustru til at stifte - det vil kunne give helt samme problematik, og sagt lige ud, synes jeg du skal være forsigtig med at få en "stråmand" til at stifte - for med mindre denne aktivt driver firmaet faktisk, så er det en stråmandsvirksomhed og skat kan absolut gribe ind-.
Dertil kommer, at den person jo reelt løber en personlig risiko, personlig skat osv.

Skat skal jo agere helt som alle andre kreditorer ville - og havde du lukket med en gæld op over 50 t til en leverandør (den grænse hvor skat SKAL kræve sikkerhed) så ville du også se, at den leverandør sagde: - "Penge forud" - for at levere til dig. Skat giver dig jo på helt samme måde en kredit på din skat og lader dig opkræve moms på deres vegne, som du kan bruge løs af.

Det er muligt du kan stille spørgsmål til størrelsen af sikkerheden, for den må ikke være større, end den forventede skatte/moms risiko som skat løber - der kan en revisor evt se på dit budget - Det kan måske også begrænse sikkerhedskravet hvis du får månedsmoms - men har de nu nok indregnet i forvejen

Alternativt må du finde en ven/familie der stoler mere på dig end skat - og låne til gælden der, eller arbejde den af som lønmodtager

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jun 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjo...men det med løn er det så enkelt?

Tak for svar :-)

 

 

Tilmeldt 26. Jun 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er også de tanker jeg går med.

Tak for svar, Hannover

Tilmeldt 26. Jun 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
men hvad tænker du om det med interessantselskabet? hvis jeg kan finde en der vil være med er det så en mulighed?
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

miVki:
Nu står jeg så her midt en en hård opbremsning, efter at have kørt på med 120 i timen og ser ind i at skulle arbejde i det offentlige system (en af mine egentlige uddannelser ligger der og jeg kan let få et job der) i en 8-16 hverdag. Det er bare det sidste jeg kan se mig selv i. Samtidig har jeg pontetielle kunder der spørger om jeg kan komme og holde foredrag (også i det offentlige) og lave events...men hvordan kan jeg tage betaling? kan de ansætte mig i en midlertidig stilling på to aftener?! eller skal jeg bare droppe det? og finde mig i et 8-16 job? hvis du har nogle idéer og tanker til mig vil jeg værdsætte det. Tak

Uden at vide hvor meget du skylder Skat, så er der ingen tvivl om at et fast job i det offentlige og så arbejde ud over det i privat regi er lettere for Skat at spise end et CVR nummer. Der er også beløb op til - jeg mener 50000kr/år hvor du ikke bebøver at være momsregistreret. Du kan også arbejde som honorarmodtager

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

miVki:
men hvad tænker du om det med interessantselskabet? hvis jeg kan finde en der vil være med er det så en mulighed?

forudsat skat ikke stiller krav til det I/S også - det kan de sagtens (skal vel faktisk) hvis du er medejer og skylder over 50 t i skat - ja så er det muligt. Hvor sjovt det er for en ny at indtræde, velvidende at denne nu hæfter personligt solidarisk = også for din andel i første omg - hvis noget går galt i det - og jo ved, at du ikke har penge, så den bliver den anden ejer der kommer til at hænge på tingene, hvis det går galt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jun 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret. Det var en løsning på at nogle har ville have mig til at komme ud og holde et foredrag. Jeg anede ikke at der var den mulighed.
Det vil jeg finde mere om. :-)
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)