Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rubrik 462 - Fri internet (men privat telefon)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 16
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver enkeltmandsvirksomhed hjemmefra.

Mine tlf-udgifter er samlet under kr. 50/måned.
Mine internetudgifter er ca. kr. 4.000/år.

Begge dele bruges i virksomhed/privat.

Som jeg forstår det gælder følgende:
Trækker jeg telefonudgifter fra, skal jeg straks angive kr. 3.000 i rubrik 462 + rubrik 111.

Internetudgifter angives ikke på Opl.skema, hvis internettet er nødvendigt for opretholdelse af virksomhed OG for at tilgå data.

Kan jeg tage tlf-udgifter privat
OG
Trække internetudgifter fuldt fra (hvad med moms?) i firma UDEN at bruge rubrik 462/111.

Er det korrekt? På forhånd mange, mange tak...

Søren 

ps: Jeg har søgt om dette andetsteds, men har ikke fundet inklæg, der helt rammer Ja-til-internet og Nej-til-telefon - hverken på Amino eller skat.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis dit internet er rent internet uden TV osv og regningen er udstedt til dit CVR. Du kan momsmæssigt trække firma andel fra (her bruger langt flest blot 50% af momsen) men ellers er det en firmaudgift hvis det er nødvendigt for adgang til firmaets net. Din pris på 4000 lyder ikke som rent internet - det lyder som om der er div pakker med i det - det skal være 100% rent internet som udgangspunkt og regning skal være til dit CVR

Ellers korrekt med at lægge 3000 til i rubrik 111 og så skrive det i oplysningsfelt 462

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 16
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit svar - og dine altid gode indlæg herinde.

Hvis jeg holder telefon helt ude og betaler det privat - er der kun internet tilbage. (mit spørgsmål)

Internettet er uden tv eller andet og kører på firma-cvr

SKAT skriver direkte på deres hjemmeside, at man kan få fuldt fradrag, OG at man ikke skal bruge rubrik 462/111 HVIS man arbejder hjemmefra OG har adgang til virksomhedens netværk.

Spørgsmålet er forkortet: Kan jeg trække internet fra og UNDLADE at udfylde rubrik 462/111, når jeg arbejder hjemmefra og skal have adgang til netværk?

Her er hvad SKAT skriver: (https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2234857)

Fri internetforbindelse
Du kan få fuldt fradrag af fri internetforbindelse, hvis du enten driver din virksomhed hjemmefra eller har adgang til din virksomheds netværk via computeren (dvs. at du har adgang til stort set de samme funktioner eller dokumenter, som når du er på arbejde i virksomheden).

Hvis din internetforbindelse ikke opfylder et af de to krav, skal du betale skat af 3.000 kr. årligt (2021 og 2022). Du skal så skrive 3.000 kr. i rubrik 462 i oplysningsskemaet (det der tidligere var kendt som selvangivelsen). I din virksomheds skatteregnskab, hvor du har trukket internetudgiften fra, skal du lægge 3.000 kr. til din virksomheds resultat.

Hilsen Søren :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja internet og rent og til dit CVR kan du trække fra og skal ikke bruge 462 eller nogen form for indberetning - så adgang til firmaets netværk er eneste kkrav og så MOMS som ikke har med de andre regler at gøre, men soom altiid kun må fratrækkes i forhold til % brug firma/prvat, og for at undgå at diskutere med skat, bruger de fleste blot 50% moms (halv moms - somm skattepraksis altid normalt godkender

vh John Hannver

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 16
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange tak John. Jeg er imponeret over din viden.... tak

Søren

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)