Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejsebureau - Salg af flybilleter?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 25. Mar 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har nu gået med tanken og undersøgt en del om at starte et Rejsebureau, hvor jeg KUN tilbyder flybilletter til Tyrkiet, så ingen pakkerejser. Jeg har undersøgt en del på google, og kigget på ALLE gamle indlæg her på Amino vedr. rejsebureau. Jeg har ikke kunne finde opslag vedr. salg af flybilleter, dog er jeg nået frem til jeg ikke behøver at være registreret i Rejsegarantifoden, da jeg ikke tilbyder rejsepakker. Men KUN flybilletter.

 

Mine spørgsmål er så:
- Flybilletterne vil blive "købt" via tyrkiske flyselskaber som tilbyder B2B/B2C, men kunden "bestiller" fra mig. Kan jeg så nøjes med et IATA-Code eller skal det være en "Full IATA Accreditation For Travel Agents"? 

- Kan jeg eventuel starte uden det ovennævnte?

- Skal jeg have et CVR-nr med det samme?

- Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Fra Albertslund
Tilmeldt 19. Apr 22
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Heysan

Så vidt jeg kan læse mig frem til, så skal du skal være registeret som agent for at måtte sælge flybilletterne.

Hvis du sælger billetter for mere end 50.000 kroner om året, så skal du være registeret med et CVR-nummer :-).

Du skal sørge for for at have dine PNR data på plads, da du har oplysningspligten på dem når billettterne købes gennem dig. Herudover indgår du en transportforpligtigelse med kunden, som du også har pligt til at kunne indfri uanset om netværksselskabet kan levere varen eller ej til dig.

//Mathias
Fra Slagelse
Tilmeldt 25. Mar 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar

- Hvordan sørger jeg for at have PNR data på plads?
- Hvad mener du med transportforpligtigelse og pligten til at kunne indfri uanset om netværksselskabet kan levere varen eller ej?
- Og er der en side man skal registrere sig på som agent, syntes ikke jeg kan find enoget på google. Måske søger jeg forkert Embarrassed

Fra Albertslund
Tilmeldt 19. Apr 22
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Heysan

PNR:
Dine PNR data fastsættes i et EU direktiv: "Directive on the use of passenger name record (PNR)". Du bør vende med flyselskabet du vil sælge billetter for, hvem der har PNR ansvaret.

Transportpligt:
Hvis en kunde køber en flybillet af dig og flyselskabet aflyser afgangen, så er det din pligt som sælger af billetten at sikre kunden kommer frem til destinationen på anden vis og uden en meromkostning for kunden.

Godt sagt, hvis du sælger 30 pladser i et fly - og flyet aflyses, og der "kun" er et SAS fly som koster 1000 kroner mere pr. sæde, så er det din pligt at sende den med det fly, eller yde en straks kompensation på i nogle tilfælde over 100% på deres eksisterende billet.

Du skal registeres hos flyselskabet som agent :-).

//Mathias
Fra Slagelse
Tilmeldt 25. Mar 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der måske har været i branchen eller kender en der er i branchen, der har andre inputs?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)