Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der kan hjælpe mig med reglerne for import af varer fra udlandet?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Jeg har netop startet min egen webshop, og det eneste jeg mangler er at bestille nogle varer, som jeg kan videresælge til kunder. Dog er jeg lidt i tvivl om, præcist hvad reglerne er for at importere varer fra udlandet; b2b, og hvilke ekstra udgifter, jeg evt. skal af med.

Skal jeg betale moms, når jeg importerer fra udlandet?
Og er der andre udgifter, jeg skal af med, når jeg køber varer fra udlandet? (både inde og uden for EU)

Vil sætte stor pris på hjælpen! Har selv undersøgt, men har haft svært ved at finde konkrete svar.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Du skal være importregistreret. Er du momsregistreret så betaler du ikke moms, men. Du skal angi ve importmoms og told og gebyr kommer på varen og fratgtens pris samlet
læs om import og importmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

og generelt om import fra uden for EU http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html

Fra EU er der ikke told og gebyr

Når du spørger som du gør, så lyder det lidt som at kaste sig ud på dybt vqnd, uden forudgående svæmmekundskaber.

Har du testet, om dine varer, med alle omkostninger ved at drive virksomheden, bank, betalingsløsning, website og formentlig let 30-50% returvarer, kan konkurere med de store shops der formentlig sælger helt samme slags varer idag?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 4
Fra  Dalgaard-IT Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa - man kunne også bestille sine varer på de store udenlandske handelsplatforme - uden for EU. De er koblet op på SKATS systemer. Derfor betaler du moms med det samme og skat får sine penge automatisk. Du sparer derved dette fee som transportørerne tager - op til 250,- og momsen får du jo tilbage alligevel.

Hilsen

André Loft

Dalgaard-it.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

André Loft:
den for EU. De er koblet op på SKATS systemer. Derfor betaler du moms med det samme og skat får sine penge automatisk. Du sparer derved dette fee som transportørerne tager - op til 250,- og momsen får du jo tilbage alligevel.

Det setup lyder noget mærkeligt. Så du vil påstå at varen ikke skal indfortoldes ved ankomst til DK?  

Normalt vil en vare skulle indfortoldes når den ankommer til DK, og importør registrerede firmaer betaler aldrig import momsen. Gebyret nogle transportører tager er for at lave indfortoldningen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan købe via platofom hvor omsen er forudbetalt og hvor de også betaler told (som de så lægger oveni + ofte noget gebyr eller - lagt i varens pris, ingen arbejder gratis

Så får man forhåbentlig en regning der specificerer told og klart specificerer Dansk moms (det kræver at disse platforme er momsregistrerede i Danmark blot) De er ikke koblet op mod skat eller noget andet end, at de i så fald er momsregistrerede i Danmark helt enkelt

ShopUSA er f.eks en sådan mulighed, som langt mest bruges af private da man ofte som firma ikke får ordentlg bilag til momsfradrag og told ud af det, men blot en samlet pris for varen og så er der ikke fradrag som moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 4
Fra  Dalgaard-IT Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.  Postnord moms har telefon 70218071. For en god ordens skyld.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

André Loft:
Postnord moms har telefon 70218071

Der er da ingen seriøse importører der bruger Post Nord ved import - Det virker lidt som om du ikke har erfaring med B2B import. 

Fra Holbæk
Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 4
Fra  Dalgaard-IT Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Postnord overtager bl.a. pakker fra andre transportører selv om man har bestilt en anden transportør. Har prøvet det adskillige gange med reservedele bestilt i England  !!  Men man kan da få oplyst hos postnord hvordan momsen hænger sammen hvis man betaler momsen et godkendt sted i udlandet !

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

André Loft:
Har prøvet det adskillige gange med reservedele bestilt i England  !! 

Mig bekendt er det kun for DPD og EMS(kurer) 

André Loft:
Men man kan da få oplyst hos postnord hvordan momsen hænger sammen hvis man betaler momsen et godkendt sted i udlandet !

I givet fald skal det udenlanske firma være moms reg. i Danmark. Dvs. at det skal fremgå af deres faktura at de har et dansk moms nr. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

André Loft:
Men man kan da få oplyst hos postnord hvordan momsen hænger sammen hvis man betaler momsen et godkendt sted i udlandet !
det ville ikke give momsfradrag hvad postnord meddeler på nogen måde - Det kræver altid EN ting for momsfradrag, at man har en regning fra en leverandør der er dansk momsregistreret (man kan se dansk momsnummer) Ellers er der ikke fradrag for moms i virksomheden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)