Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Min bank er begyndt at opkræve gebyr hver måned på min erhvervskonto.
Jeg har prøvet at nedlægge den og bare bruge en alm konto til virksomheden. Eller min privatkonto. Men det siger banken at det vil de ikke tillade.
Jeg ved lovgivningsmæssigt, at det er tilladt for enkeltmandsvirksomheder, bare at have en privatkonto.
Er der nogen der kan anbefale en bank hvor der ikke er gebyr på erhvervskontoen (eller et meget billigt gebyr) eller en bank hvor det er ok at have sit firma tilknyttet en privatkonto ?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis ikke din egen bank tillader det, så er det korte svar, at du ikke skal vente at kunne finde en anden bank der tillader brug af personlig konto til erhverv. Det er noget rigtigt rod for banken i deres hvidvaskkontrol at have de ting rodet sammen - ofte vil skiftet koste meget mere, da du let kommer af med 2.500 til 5000 kr i en ny bank, bare i indgangsbillet - inden kvartalsgebyrer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har nu ringet rundt. Dette til info for andre som også skal betale nye gebyrer.
Sparekassen Kronjylland tager et oprettelsesgebyr på 4.000,- men kun 250,- i kvartalet.
Så et skifte er tjent ind på cirka et år👍
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Fusner1:
Kronjylland tager et oprettelsesgebyr på 4.000,

Generelt er oprettelsesgebyr noget der vil kunne forhandles, så hvad der rent faktisk skal betales afhænger forhandling og hvad potentiale banken ser i kunden. 

Tilmeldt 20. Jan 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Det har jeg også tænkt jeg ville 😉
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fusner1:
Jeg har nu ringet rundt. Dette til info for andre som også skal betale nye gebyrer.
Sparekassen Kronjylland tager et oprettelsesgebyr på 4.000,- men kun 250,- i kvartalet.
Så et skifte er tjent ind på cirka et år👍

det afhænger af hvilken bank man selv har. Danske Bank er for egne kunder 2000 kr i oprettelse og herefter fra 0 - 279 kr. Er du bare lidt større kunde privat, så er det 0 kr fremover der så gælder.
Lunar koster 2.450 kr per år uden andre gebyrer og sådan kunne man blive ved. Det er ren forhandling - men 4000 i oprettelse og 250 kr i kvartalet er ret gennemsnitligt

Klart nok - at hvis 5000 kr år 1 kan tjene din nuværende ind på 1 år, så har du en af de dyrere idag, når det ikke er for først året

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Aug 18
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nogle banker kobler virksomhedens og kundens forhold sammen.

Da jeg oprettede firmakontoen tilbage i November i Nordea skulle jeg give 2.400,- for oprettelsen og derefter 35,- per måned. Nu ved jeg ikke hvad du giver, men det er da beløb der er til at overleve.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset så er det nok til at ramme en bank der ikke har et gebyr for en erhvervskonto - og det er rigtig nok sådan at der ikke partout er krav om erhvervskonto en enkeltmandsvirksomhed - til gengæld kan brugen af privatkonto volde dig besvær hvis du eks. skal kobles på betalingsløsning, eks. leverandørservice eller skal lave en indløsningsaftale med NETS ifm. lønkørsler 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)