Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anpart i selskab og offentlige tilskud

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Et familiemedlem og jeg, overvejer at starte et selskab (Aps) sammen, men familiemedlemmet er eneforsørger med to børn. Vedkommende får derfor en del tilskud fra staten (bla. tilskud til børnepasning) og vi ved ikke, om anpart i et Aps kan have økonomiske konsekventer.

Kan det have konsekvenser for offentlige tilskud at have anpart i et selskab? (Hvis selskabet genererer overskud?) Er det først når man kan begynde at betale løn?

Håber der er en der kan be- eller afkræfte vores bekymring.

Tak for jeres tid

/Jesper
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Selve det at eje en anpart har ikke betydning for f.eks tilskud til børnepasning. Det vil først være ved udbetaling af løn og/eller udbytte med alt jeg ved (det beregnes ud fra skattepligtig indtægt og den ændres ikke ved at eje anparter)

Det er vigtigt i laver en god ejeraftale - netop når i er tætte på hinanden er det måske vigtigere end noget andet - http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

I skal jo også være klare på, at når I når frem til, at der kan betales løn, så vil den anden jo måske så skulle have mindre lyst, end du har - og så kan der opstå lidt strid - og udbytte vil altid være i forhold til jeres ejerandel - så hvis DU får løn og familiemedlemmet ikke tager løn, så kan familiemedlemmet ikke bare sige, at dennes andel bare skal blive som et overskud, familiemedlemmet kan spare op til senere - for årets overskud vil, trods du måske fik løn, være ligeligt mellem jer

Alt om ApS - fra stiftelse i detaljer, til drift, regnskab, skat, moms, fradrag og en hulens masse andet i letlæst e-bog eller paperback https://jh-e-books.blogspot.com/2019/09/aps-anden-udgave-sept-2019.html som I jo kan dele

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)