Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattegæld Aps hæftelse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jul 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Vi har gennem lang tid forsøgt at få lukket vires ApS ved frivillig likvidation, men mangler skattekvittance. Nu har de så fundet ud af at de mener der er et issue med internt oparbejdet goodwill og Afskrivning på denne fra 2013-2018. Hvis skats beregning holder stik, så er det en pæn sjat penge 300.000 +/-. Disse penge har selskabet ikke, da det egentligt er lukket og alt er afsluttet. Kan vi komme til at hæfte for de penge personligt? Revisor siger nej, skat siger ja?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Frivillig likvidation som via en likvidator hvor der er indrykket annonce i statstidende - så er det likvidator der skal se til at alt er på plads med alt jeg ved, men er det ved erklæring og skattekvitance i selv gennemfører uden proklama osv - så hæfter ejerne for gælden der måtte vise sig, herunder evt gæld til skat

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jul 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Der har været annonce i statstidende. Jeg er som hustru likvidator. Men alt er gået gennem revisor og helt efter bogen.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det følger vel af selskabsskattlovens § 33, at selskabet, dets ejere og ikke mindst likvidator hæfter for skatten ved en frivillig likvidation, hvis der ikke er afsat tilstrækkelige midler til  at betale den.....

At være likvidator er altså ikke uden risiko.... 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

jmag:
Der har været annonce i statstidende. Jeg er som hustru likvidator. Men alt er gået gennem revisor og helt efter bogen.

hvis der opstår gæld - som her fra skat, der mener der er goodwill eller andet der skal indgå, vil likvidator normalt hæfte (ofte med ejerne)  -det burde revisor nok også pege på - Normalt vil likvidator ALDRIG afslutte noget, før der foreligger erklæring fra skat

Er det en aut. revisor der er tale om, så ved denne godt, at frivillig likvidation/erklæringslukning kan have risiko hvis der viser sig skattegæld. Prøv at høre denne om likvidators ansvar ved skattegæld der viser sig efter frivillig likvidation.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jul 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Øv ikke lige de svar jeg havde håber på. Troede vi havde sikret os selv privat ved at lave et ApS.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

jmag:
Øv ikke lige de svar jeg havde håber på. Troede vi havde sikret os selv privat ved at lave et ApS.

det havde i også - men det forudsætter jo man venter på skatteerklæringen inden man lukker - ellers kunne man jo undlade skat og så lukke bare - og sådan en kreditor er skat altså ikke trods alt. Det er hele årsagen til denne erklæring - både når man bare lukker ved erklæring og i særdeleshed også, hvis man har frivillig likvidator på - hvor denne jo også ofte koster noget, for at tage et ansvar og undersøge gæld mm  og generelt aldrig vil lukke uden erklæringen fra skat ligger klar

Man ER sikret godt i ApS - men ikke mod lukning uden skatteerklæring er klar, og som heller ikke mod alm kreditorer, hvis kan i et forløb har optrådt såkaldt "groft uforsvarligt" - ikke noteret noget om manglende kapital og forsat gældssætning på et tidspunkt hvor det burde være klart, man ikke kunne betale. Der kan man også få hæftelsesgennembrud i et ApS. Derimod er man - ved alm forsvarlig drift, sikret hvis man ender i en konkurs - også selv om det er ens egen "udygtighed", bare man ikke har optrådt direkte uforsvarligt.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)