Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der aftale om handel i dette tilfælde ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan nogen svare mig på om der er aftale om handel i følgende sag.

Køber får et tilbud fra sælger som køber accepteret, sælger lover at vende tilbage med en ordrebekræftelse hvilket ikke er ske selv efter 14 dage.

Er der en overhoved en aftale om handel, når sælger ikke har bekræftet handlen?  Vil køber kunne annullere en evt. handel / bestillingen ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Når man har sagt ja til en handel, så er der en handel - hvad manglende ordrebekræftelse så kan betyde og om 14 dage er helt galt - skal jeg ikke sige men der er indgået en handel når man takker ja til en handel og venter på bekræftelsen blot
det er næsten altid bedre at finde intern løsning end at skulle have retten til at afgøre det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Retten burde altid være den aller-aller-aller-ALLERsidste udvej.
Med lov skal land bygges - ikke vedligeholdes. Og landet ER bygget.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når sælger har fremsendt et tilbud til køber, som denne accepterer uden forbehold og der i tilbudet er tale om en klar beskrivelse af varen, en fast pris og måske også en leveringstid, er det ikke nødvendigt at sælger fremsender en ordrebekræftelse fordi der allerede ligger en uigenkaldelig handel, som ikke kan annulleres.

Prøv at ringe til sælger og hør hvornår varen bliver leveret eller forhør dig om sælger er indstillet på/ønsker at hæve handlen, fordi han ikke, som han selv oplyst, har fremsendt en ordrebekræftelse.

Jeg går ud fra at der er tale om forbrugerkøb, hvor sælger er en virksomhed og køber er privatmand.

Hvis der er tale om handelskøb = handel mellem 2 virksomheder, kan der evt. være tale om andre regler.

Se evt. yderligere i Retsinformation under købelov.

mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)