Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance arbejde - hvilke fordele har jeg?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har pt. arbejdet som elev sidestillet med et freelance job online hvori jeg arbejder mellem 10 og 20 timer om ugen. Jeg fuldender snart min elevuddannelse og så vil jeg umiddelbart fortsætte mit online erhverv som mit hovederhverv i noget tid.

Jeg får min løn udbetalt fast hver måned, men den afhænger af hvor meget jeg arbejder, hvor effektivt jeg arbejder mm. så den er ikke fast. Jeg har overvejet om ikke der er nogle andre måder jeg kan gribe det an på, bl.a. om jeg kan eller om det ville være en fordel at oprette et selskab og ansætte mig selv til at udføre arbejdet og dermed være i stand til at trække udgifter fra som leje af kontor, it-udstyr, strøm og internet mm. fra. Jeg ved dog ikke om dette overhoved giver mening, men jeg kan ikke rigtig hitte rundt i hvad jeg kan gøre og min fagforening virker lidt undrende over mit arbejde da det ikke er faste tider og løn mm. så de har ikke kunne hjælpe med noget brugbart.

Er der nogen som har nogen erfaring med lign. situationer og vil dele nogle erfaringer omkring dette?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Har du også svært ved at kende forskel på søgnehelligdagsbetaling og fritvalgsopsparing? Ikke overraskende sætter mange lighedstegn mellem søgnehelligdag og fritvalg, men de to begreber betyder noget vidt forskelligt i lønuniverset. Her kan du få en forklaring på, hvad fritvalg dækker over.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær først og fremmest opmærksom på at det ikke er fritvalgsordning om man fakturerer fra et selskab - eller er ansat. Det er arbejdets vilkår som afgør det. At fakturere fra et selskab, hvis skat kan se det som lønmodtagerarbejde, vil kunne give klart mere end 100% skat - og du vil også få skat af den moms du så misvisende har faktureret https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html    Det er et område skat har ganske meget fokus på

Om du så ville kunne fratrække de ting du nævner - ja i externt kontor hvor du jo har udgifter, da vil du - i hjemmet vil der være andre skarpe regler

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)