Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

købe aktier ud af pensionsdepot

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

er der nogen der ved om man kan flytte aktier fra et pensionsdepot til et almindeligt aktiedepot f.eks. ved at man så overfører det beløb man gav for aktierne på købstidspunktet så der ikke mangler penge på pensionsdepotet?

det er en ratepension, og aktierne er noterede aktier, og de er steget siden køb

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil svare til at du får den udbetalt, og så bliver du beskattet med 60%, da du jo har fået et skattefradrag for indbetalingerne.

Tilmeldt 6. Jan 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

men jeg ville ikke sælge aktierne endnu, så hvis jeg indbetaler det beløb de har kostet af frie midler jeg har betalt skat af, så har jeg vel ikke haft nogen skattemæssig fordel ? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan KUN flytte dem ved at sælge dem fra pensionsdepotet - du kan ikke flytte til opr værdi. De skal sælges og kan give enten gevinst eller tab - så værdien på salgsdagen erstattes af helt samme kronebeløb - og jo - du har skam haft en skattemæssig fordel, da pensionsdepoter beskattes med 15,3% PAL skat modsat privat 27/42% af gevinsten - Det betyder dog også, at da pensionsdepotet er lagerbeskattet - så vil de være beskattet af en højere værdi end indgående allerede - og salget vil derfor formentlig ikke udløse større skat i depotet - da aktierne ofte vil være faldet en del i år 2020. Skatten i depotet vil være udgående beløb ult 2020 inkl dine kroner i stedet aktier - reguleret for handler - minus indgående værdi ved sidste PAL skat 2019 - Er aktierne steget siden dit køb, har det været beskattet med 15.3% i depotet allerede

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jan 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, tak for svar

det gør nok ikke nogen forskel, men de er under et år gamle, så der er ikke afregnet PAL skat af dem endnu,

jeg ville egentlig også bare afsøge muligheden fordi det ville gøre det lettere at købe og sælge dem løbende.. De er steget en del, så hvis jeg sælger på daglig basis pga. spekulation i kurshop så lige så snart jeg sælger dem, så kan jeg ikke købe det samme antal igen da jeg så har for lille spredning i forhold til loven 

Fra Kokkedal
Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 11
Fra  RN Consulting Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt unoterede aktier gennem min ratepension. 

Det vil kræve at du sælger nogle af dine aktier også finder en aktie, som du kan købe ind på, til max. mener det er 20% af dit samlede aktiedepot. 

Aktien står som en del af min samlede portefølje i mit ratepensionsdepot. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)