Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugt for råd og vejledning

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 28. May 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.
Jeg har startet en webshop med hovedsageligt genbrugstøj til børn. Der er også lidt håndlavet varer som henvender sig til børn / børnefamilier.

Jeg har samtidig en Facebook side og en Instagram profil. Her promovere jeg annoncer for at få besøgende og med henblik på kunder.

Men da jeg er helt grøn og det er første gang kunne jeg rigtig godt til mig konstruktivt råd og kritik til hvad jeg kan gøre bedre og til hvordan jeg får gang i salgene på webshoppen?

Jeg har installeret Google analytics, og har prøvet at sætte mig i det, men er ikke helt inde i det endnu.

Link til webshop: guldkornene.dk

Jeg håber i vil tage et kig og hjælpe mig lidt på vej.
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Haugaard123, hvis jeg må være så skamløs at kritisere din social media tilstedeværelse, så bruger du altså facebook og instagram helt forkert. Det du skal fokusere på er at give dine følgere værdi upfront så at sige det kunne eks. være du kunne lave en video om hvordan man vasker tøjet miljøvenligt. Også kunne du også lave en e-guide om sunde børn eller et eller andet hvad ved jeg. Som du kunne linke dine følgere til.Eller bedre endnu du kunne få dem til at skrive sig op til dit nyhedsbrev for at få fingre i din guide.  En god grund regel er for hvert eneste skamløse selvpromoverings indlæg du laver skal du give dine følgere noget nyttigt også. 

2. Undervurder ikke youtube som trafikkanal.(Det er ikke for sjov at det er verdens næst-største søgemaskine), og nu kunne jeg så give dig et helt foredrag om Youtube SEO. Men det gider jeg faktisk ikke. Så i stedet vil jeg linke dig til en artikel omhandlende emnet. https://backlinko.com/how-to-rank-youtube-videos

Her er nogle forslag til videoer, som du kunne lave.

Sådan vasker du tøj miljøvenligt.

Sådan fjerner du spor af husdyr fra dit barns tøj.

Sådan lapper du et hul i et stykke tøj.

Sådan folder du dit barns tøj.

Osv.

 

Tilmeldt 28. May 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 06:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit feedback.
Jeg vil overveje det med videoerne 👍
Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i store træk enig med lurks in the dark. Du skal give værdi til kunden i din content strategi.

Inden jeg begynder at snakke om betalt annoncering, hvad er din gennemsnitlige ordreværdi pr. kunde?

Tilmeldt 28. May 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg ikke har solgt noget endnu så ved jeg ikke hvad ordreværdien er?  :) 

 

Tilmeldt 28. May 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Blomse:

Jeg er i store træk enig med lurks in the dark. Du skal give værdi til kunden i din content strategi.


Inden jeg begynder at snakke om betalt annoncering, hvad er din gennemsnitlige ordreværdi pr. kunde?



Kan du komme med eksempler på hvordan jeg kan give mere værdi fra på webshoppen? :)
Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige lavet et hurtigt kig på din shop, og umiddelbart er det røv svært at skalere din forretning igennem betalt annoncering. Dine produkter er meget billige, og det er minimalt hvor stort et råderum du har I forhold til betalt annoncering. Ihvertfald medmindre folk bestiller flere ting, og får hævet din gennemsnitlige ordreværdi. 

Få opsat email marketing, og få opsat automatiske flows. Det er en meget billig form for markedsføring.

Overvej abandoned cart flows, velkommen flows, win back flows, browse abandonment mm. Det er alt noget du kan opsætte i klaviyo meget nemt.

Om du har råd til facebook/instagram, google retargeting og influencer marketing handler igen om hvor stor din gennemsnitlige ordreværdi er. Uden at lyde negativ, så tror jeg desværre din indtjening er for lav i forhold til virkelig at kunne skalere din forretning. Ihvertfald igennem betalt annoncering.

Jeg er på ingen måde ekspert på børnetøj, men når jeg snakker om at give værdi, så kunne det være:

Artikler: "De 3 ting du skal holde øje med når du køber brugt tøj", "Must haves til alle børn under 3 år", styling tips osv.

Vis din forretning behind the scenes, så de kan få et personligt forhold til dig og din virksomhed. evt med en video.

Sjove memes om de problemstillinger som din målgruppe står i angående tøj/børnetøj

Konkurrencer/giveaways osv. "Tag vores instagram, hvor din baby bruger tøj fra vores shop og vær med i konkurrencen om et gavekort på 500kr"

osv. osv.

Der er mange ting man kan gøre. I bund og grund handler det om at undervise dine kunder i området dine produkter befinder sig i, underholde dem, skabe et community og lade dem få et godt personligt forhold til dig og din virksomhed. Hvis du tilgengæld udelukkende forsøge at få noget fra dine kunder 24/7, så mister de interessen. Giv værdi for at få lov til at tage værdi.

Tilmeldt 28. May 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusinde tak blomse for de gode råd.
Det hjalp mig lidt videre, og gav mig gode ideer. Så tak for inspiration!
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

haugaard123:


Men da jeg er helt grøn og det er første gang kunne jeg rigtig godt til mig konstruktivt råd og kritik til hvad jeg kan gøre bedre og til hvordan jeg får gang i salgene på webshoppen?

Du kan bruge influencers til dit salgsarbejde. Er det et nyt område for dig, så kan du eksempelvis deltage i et gratis webinar om influencer marketing

Mvh

Holger

Tilmeldt 4. Oct 19
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kiggede lidt rundt hurtigt

PÅ forsiden har du fire fine billeder af tøj. Jeg klikkede på dem og fik et forstørret billede hvor jeg i virkeligheden havde forventet at komme direkte til butiksdelen. Først der opdager jeg at jeg skal klikke på "Tøj til dreng" mv. for at komme til butiksdelen. Der tvinger du mig til at tænke.

Lav evt. et flot billeder af hver kategori på forsiden og send de besøgende til den kategori fra billedet.

Jeg kiggede også på din Insta profil. Jeg kan se at du kun har 22 opslag pt. Det er ikke ret meget.

Jeg synes også at den er lidt upersonlig - ok indrømmet det er min også - men det kan være en metode til at få mere engagement.

Du kan evt. følge denne fyr på YouTube https://www.youtube.com/user/GaryVaynerchuk

Jeg kan opsummere hans budskab til social media marketing post, post og post. Huskede jeg at nævne post? Og lad være med at tænke for meget over om det er perfekt nok.

Det var bare lige lidt hurtigt input

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)