Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af spiritus

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 15
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er 

Nu kommer der endnu en lignende tråd. Jeg ved at der førhen, har været diverse tråde om dette. Men rigtigt mange af dem er en del forældet, så ville høre om nogen kunne hjælpe mig med at besvare nogen spørgsmål og vi måske kan få samlet det hele.

Jeg har en dialog med en leverandør af cognac/likør som er på 25% alkohol og som er 750ml pr flaske som vejer 1.85 kg.  Flaskerne bliver produceret og sendt fra Cognac distriktet i Frankrig. Priser samt fragt muligheder er der styr på, men mit spørgsmål går på det nødvendige jeg skal bruge for opstart af salg af spiritus på 25%

Planen er at anskaffe CVR nummer til dette. Salg vil kun ske via webshop og jeg vil tage fysisk ud til kunder, så de kan sælge det i deres barer, natklubber, butikker m.m - Derved tænker jeg ikke at jeg har behov for en alkoholbevilling da jeg ikke udskænker noget.

Alt salg vil som udgangspunkt kun foregå i Danmark, men med henblik på salg i Europa.

Derudover kommer jeg jo til at importere det. Spørgsmålet er om jeg kan bestille lad os sige 500 flasker hos leverandøren og have det stående hjemme hos mig. Med henblik på salg i firma-regi. Eller om jeg skal have fat i en alkohol distributør, som har den rette virksomhedsform/aftaler/bevillinger m.m

Er der krav til lokaler ift. opbevaring af spiritus i privaten?

Skal jeg stille sikkerhed ved import af varene fra EU ?

På forhånd tak

Tilmeldt 10. Jan 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver cognac/likør, cognac er ikke 25% vol, men min. 40% alkohol.
Hvis du skal importere varerne afgiftsfrit til Danmark skal du have er toldlager, det vil sige et lager som kan godkendes af SKAT. Jeg tror ikke du får godkendt et lager i et privat hjem.
Du skal stille sikkerhed for afgiften overfor SKAT - jeg mener beløbet er 100.000 kr. ved spiritus.
Endeligt skal du registreres som importør af spiritus hos SKAT.

What do you want to do ?
New mailCopy
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)