Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af ApS og godkendelse af kapital - hjælp!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg står og skal til at stifte et ApS og har lidt udfordringer med at gennemskue hele processen med godkendelse af kapitalkrav.

Jeg har flere steder læst, at banken kan godkende kapitalen. Pengene skal blot være indbetalt på en konto knyttet til virksomheden ved stiftelse:

Det udfordrer lidt, da banken kræver, at man har et CVR-nummer før man kan oprette en erhvervskonto, altså den konto, som er tilknyttet virksomheden?

Vi har af banken fået en mailadresse, som vi kan anføre, når vi går i gang med at registrere virksomheden på mandag. Vi skriver under på, at pengene er indbetalt ved stiftelse, men det er ikke helt rigtigt. Er det er problem, at banken først godkender det nogle dage senere?

Får man et CVR-nummer med det samme man registrere sig hos Erhvervsstyrelsen, inden godkendelse af kapitalkrav? Så man egentlig kan komme videre med banken og den egentlige godkendelse.

Håber virkelig, I kan give mig lidt klarhed på området, for det er ren hønen og ægget :)

Bedste hilsner,
Milla
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

banken skal overfor styrelsen bekræfte kapitalen (eller en advokatkonto) og det gør de ved, at der er oprettet konto til xxx APS under stiftelse, hvor du sætter de 40.000 kr ind - så vil der nok gå nogle dage  inden dit CVR er færdigregistreret og så bliver den konto til selskabets erhvervskonto  - det fordrer blot, at du laver en kontant indbetaling på en konto i pengeinstituttet som banken kan godkende som tilhørende det kommende ApS. Det rækker ikke med en netbanksudskrift, det er banken der skal bekræfte, at pengene er indsat på en konto der tilhører selskabet under stiftelse

jeg er ikke med på hvad det betyder, at I af banken har fået en mailadresse - men de skal helt enkelt have pengene og bekræfte kapital

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Feb 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak, John.
Vi kunne se, at vi ved registrering skulle tilføje mailadressen på dem, der skulle godkende kapitalen (revisor, advokat eller bank) og fik så en generel mail til erhvervsafdelingen i banken.

Det er meget tydeligere nu, så tak for det.

Og i øvrigt mange tak for dine mange gode svar herinde - du har indirekte hjulpet mig med at få en forståelse af mange ting.

/Milla
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)