Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tør man dele sin ide

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 20
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er

Jeg står med en (syntes jeg selvfølgelig selv) ret god ide til et koncept.
Min udfordring er at jeg kan ikke gøre det alene.

Jeg har brug for noget hjælp til en hjemmeside for det første - og den skal være lidt avanceret med mange funktioner - så en gratis 123 hjemmeside osv dur ikke rigtig.

Det skal være med kundelogin, uploads af billeder fra brugerne osv.

Jeg tror ikke man kan finde nogen virksomheder der kan lave en hjemmeside med de funktioner til en "billig" månedsabonnementspris - men men...
Det ved i måske noget om.

Men skal jeg så ud og finde en partner der f.eks. hjælper mig med hjemmesiden og får x antal procent af overskudet, hvordan kan man så sikre sig at når jeg har fortalt om min ide - at ens "partner" så ikke bare tænker - super ide - den snupper jeg.

Da hjemmesiden er ret vigtig for ideen, så ville det jo være en nem ide at smutte med.

Er det forkert af mig at være nervøs for det?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - hvordan vil du ellers komme videre? Og hvordan vil du hindre 100 andre laver den samme dagen efter du er udkommet? Ideer dør ikke ved tyveri - som du til dels kan gardere med NDA fortrolighedsaftale - men af skræk. Kun ved at gøre den perfekt og få den igang, har du en mulighed  Er den god, kopieres den i en eller anden form på ingen tid efter udgivelsen i alle fald. Det er opstarten der er afgørende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 20
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej, tak for dit input - ja jeg har også tænkt meget over at hvis jeg ikke "tør" dele min ide - så er det ligemeget, for som du skriver, så kan den nemt kopieres 100 gange, dagen efter jeg lancerer den - det er en ret simpel ide, så jeg tror også det handler om markedsføring og komme hurtigst og bedst fra start.  
Det har jeg bare ikke kapital til - men sådan er det vel for alle - må lægge hovedet i blød noget længere.

Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tanja,

Jeg kender virkelig godt følelsen, men den er ofte mere begrænsende end hjælpende for dig.

Der er rigtig mange gode argumenter for hvorfor du ikke skal være bange for at dele dine ideer, og få imod, med mindre du har fundet på noget 100% unikt og originalt som verden aldrig har set før.

Hvis du skriver en PB til mig, så vil jeg gerne tilbyde dig en samtale i telefonen hvor du kan få noget sparring ifht. dine hjemmesideønsker, uden at det skal koste dig en krone.

(Og jeg har 2 børn, fast fuldtidsjob samt 2-3 af mine egen ideer under opejling så jeg stjæler den i hvert fald ikke :D)

Held og lykke med projektet.

Mvh. Lars

Tilmeldt 20. Feb 20
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har sendt dig en PB :-)
Fra København S
Tilmeldt 3. May 18
Indlæg ialt: 28
Fra  Thode & Tobiassen ApS Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tro mig når jeg siger: Vær ikke bange for at dele din idé! :-)

Tilmeldt 16. Feb 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schmidt Thode:

Tro mig når jeg siger: Vær ikke bange for at dele din idé! :-)

Tro mig når jeg siger: en NDA er lavet af en grund. Ideer er ganske rigtigt blot ideer. Men - vær nu lige forsigtig! At lægge sin idé offentlig ud vil være komplet idiotisk, hvis den rent faktisk er god.

Du ser det jo allerede. De der iværksættere med en ny idé der kommer i Børsen. Der går præcis 7 dage, så har de 5 nye konkurrenter og 1 måned så har de 20. Havde de holdt kortene nogenlunde tæt i længere tid, så var de ikke blevet udkonkurreret.

Jeg siger ikke, at man ALDRIG skal dele sin idé.  Men man skal være forsigtig.

Du har ret i, at det er de færreste ideer der er værd at stjæle, men tro mig - hvis nogen ser et potentiale i ideen, så hapser de den på stedet. No doubt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)