Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra kina - Generelle spørgsmål

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften folkens

Står og skal oprette mit første selskab(Enkeltmands) i næste weekend, da Jeg ønsker at importere mit eget produkt fra kina.(self. importregistreret)
Men da det er mit første firma Jeg ejer, så er Jeg naturligvis bekymret for om Jeg har forstået tingene korrekt, og så ligger Jeg inde med lidt spørgsmål Jeg håber en eller flere venlige personer vil svare på.

Beklager den lange tekst, og de mange spørgsmål - Så om du kun kan/vil svare på et par enkelte er Jeg mere end taknemmelig :) 

Spørgsmål:

1) Jeg har kontakt med en virksomhed i Kina som mener de kan producere mit produkt. Jeg har bedt dem om nogle prototyper tilsendt, så Jeg kan sikre mig kvaliten og farverne på det. Men eftersom at mit produkt kræver en støbeform, så kræver de 600 USD før de begynder at lave prototyperne, men får dem så retur når Jeg afgiver min endelige ordre. Det synes Jeg lyder fair nok, men er bange for at blive snydt, som man høre så meget om på disse kanter.
Kan man på nogen måde sikre sig mod dette i dette tilfælde, eller skal Jeg bare satse? Har tænkt mig at benytte Escrow til den endelige ordre som lyder på  33.000 dkk.

2) Hvilke omkostninger har Jeg ved import? Skal Jeg have nogle godkendelser på materiale/maling el.lign.? (Mit produkt er et fiskeblink som er lavet i Zink)

- Indkøbspris = 33.000 dkk
- Fortoldning = 3,6%(cirka)
- Importmoms = 25%
- Fragt + forsikring (Speditør) = 2616 dkk (Med skib)

Total = 46.122,72 dkk (Er dette korrekt)


3) Importmoms
Kan det passe at Jeg bliver opkrævet betaling for importmoms, som Jeg efterfølgende kan trække fra min solgte moms, eller hvordan skal det forstås?

4) Fragt + forsikring (Speditør)
Har kigget meget på Transporteca som speditør, og synes generelt at at priserne er fornuftige inkl. deres forsikring.
Kan de anbefaldes?
Hvordan fungere arbejdet med en speditør? 
For Jeg har modtaget et FOB pris, og som Jeg kan forstå det, så betyder det at min leverandør sørger for transporten til den valgte havn, hvorefter min speditør overtager forsendelsen. Men hvordan overtager de den? Får Jeg et nummer Jeg skal opgive, eller hvordan og hvorledes?
Og er en speditørs pris hele vejen til ens adresse, eller kommer der yderligere omkostinger på dansk grund?

Jeg håber at en vendelig sjæl kan/vil svare på nogle af spørgsmålene ^_^ 

Venlig hilsen
Mads S.

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Madsiii97:
Skal Jeg have nogle godkendelser på materiale/maling el.lign.? (Mit produkt er et fiskeblink som er lavet i Zink)

Nej du skal ikke have godkendelser, men som importør er dit ansvar at produktet ikke indeholder ulovlige kemikalier.

Se: https://mst.dk/kemi/kemikalier/ 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup:
dit ansvar at produktet ikke indeholder ulovlige kemikalier.

Det største problem vil nok være et evt. indhold af bly.

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Det spændende!

Er det blot en sample du får hjem, burde du ikke blive pålagt moms, medmindre du kan videresælge efterfølgende.

Momsen vil du i såfald kunne trække fra igen ved salg.

Fragtdelen fra Kina kan vi være behjælpelige med ved www.sipto.dk , måske prise forskellen fra Skib til fly ikke er ret stor hvis det er små mængder.

Du er hvertfald meget velkommen til at kontakte mig, hvis du ønsker et tilbud! Men du skal helt sikkert gøre det du er mest tryg ved! 

God dag, samt held og lykke med projektet.

Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hurtigt svar :) 

Så min forståelse af at importmomsen bliver fratrukket min salgsmoms er rigtig nok. 
Har absolut ikke bestemt mig for speditør endnu, så Jeg har skrevet jer ned, så vender Jeg tilbage når Jeg er tættere på afsendelsesdatoen. 

Men kan du svare mig på hvordan det fungere helt konkret ved overdragelse i kina? 
For Jeg forstiller mig ikke bare at de sætter en palle, som I så skal finde, eller har I en afdeling de levere ved?

Tak, og god dag til dig også :)

Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Karsten Sønderup:
dit ansvar at produktet ikke indeholder ulovlige kemikalier.

Det største problem vil nok være et evt. indhold af bly.

Jeg har gjordt dem opmærksomme på at bly er ulovligt at sælge i Danmark, så det er de klar over - men tak for tanken. :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke betale import moms ved import, den medindregnes i din moms indberetning.

Madsiii97:
Men kan du svare mig på hvordan det fungere helt konkret ved overdragelse i kina? 
For Jeg forstiller mig ikke bare at de sætter en palle, som I så skal finde, eller har I en afdeling de levere ved?

Glem alt om det, det klare din speditør for dig. Det eneste du skal forholde dig til er om du vil bruge sø fragt (transittid 4 til 6 uger) eller luftfragt (transittid 3-6 dage)

Har du en lille godsmængde kan det være billigere at bruge Almindelig luftfragt eller Kurer)

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Madsii

Det fungerer naturligvis sådan et speditøren har en agent i Kina, som afsender kontakter for overbringelse af gods.

Du har helt ret, de stiller det ikke bare på havnen også den første og bedste tager det ;-) Der skal lidt kontakt til.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Madsiii97:
Jeg har gjordt dem opmærksomme på at bly er ulovligt at sælge i Danmark, så det er de klar over - men tak for tanken. :)

Det er jo ikke ensbetydende med at produktet ikke indeholder bly - det er ene og alene dig som importør der er ansvarlig. I øvrigt stol aldrig på en kineser ;-)

Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Super fint, så vil Jeg ikke tænke mere i det :)

Mange tak for hurtigt svar (Y)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)