Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klar! Parat! Det håber jeg snart!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer.

 
Min makker og jeg, skriver lidt frem og tilbage med en leverandør fra Kina om at få produceret noget tøj.
Vi benytter platformen Alibaba, til at kommunikere med leverandøren på.
Vi har fået lavet nogle designs klar, så vi er faktisk klar til at få produceret. 

Jeg har dog lige nogle spørgsmål, som jeg håbede at i kunne være behjælpelige med.

1. Hvad mener i om platformen Alibaba, er den sikker?
2. Er der måske nogle begynderfejl jeg skal tage højde for, inden jeg sætter det i produktion?
3. Leverandøren spørg mig om jeg kan benytte en app som hedder "Whatsapp". Er det et skidt tegn, at leverandøren prøver at få mig væk fra platformen Alibaba?

I må gerne dele nogle historier eller erfaringer som i har tilegnet jer i forbindelse med sådan en situation. 

M.V.H. Thor Hansen Cool

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thor,

Alibaba er nærmest eneste måde at finde kinesiske producenter på og de er stort set kun der.

Det er verdens største B2B-handelsplatform og de er noteret på New York Stock Exchange, men ikke i helt almindelig fri handel. De er gigantiske og Jack Ma, som opfandt den er en af verdens rigeste mænd i dag.

Det blåstempler dog på ingen som helst måde de producenter, som benytter platformen, så der er stadig alle muligheder for at de tager dig i måsen. Dog vil jeg sige, at gør de det ofte, så ville deres levetid på platformen være kort. Du skal med andre ord bruge din sunde fornuft. Altid. Hele tiden.

Når de vil have dig over på WhatsApp, så er det fordi det er en meget nemmere kommunikationsform end Alibaba. Rigtigt mange virksomheder benytter WhatsApp, også danskere.

Sørg for at du har nogen i Kina, som kan kontrollere kvaliteten. Der findes masser, der kan hjælpe dig med det. Også her på Amino.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)