Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VIRKSOMHEDSREGISTRERING I UDLANDET

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Min virksomhed tænker på at udvide til en række lande i EU. Vi ønsker at ansætte freelancere til at udføre arbejdet i de pågældende lande. Skal vores virksomhed være registreret i disse lande hvis vi udelukkende ansætter freelancere?

Mvh. Søren
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da en god idé, at skatteoptimere væk fra Danmark skyhøje selskabsskat. Så at oprette selskaber med dertilhørende ledelse i de konkrete lande vil kun være positivt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

soer414e:
Hej,

Min virksomhed tænker på at udvide til en række lande i EU. Vi ønsker at ansætte freelancere til at udføre arbejdet i de pågældende lande. Skal vores virksomhed være registreret i disse lande hvis vi udelukkende ansætter freelancere?

Mvh. Søren

nej det er som udgangspunkt ikke et krav. Hvis disse freelancere er momsregistrerede så får I en regning med reverse charge og hvis ikke, så skal I indberette deres honorar til person uden CPR skattemæssigt blot http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/indberet-b-indkomst-hos-skat-i-e.html  det kræver ikke virksomhed i hvert land man har freelancere i - Der kan være momsårsager til at man omsætter så meget at man skal momsregistreres i det pågældende EU land

Jeg kan ikke lige se det giver mening i forhold til selskabskat uden at kende UE landet, hvor selskabsskat svinger mellem ca 8 i nogle helt få og 35% og vores 22% ligger ret meget i midten

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Dec 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Tak for svar. Så selv hvis jeg har aktiver i det pågældende lang i form af PC´er, mobiler, cykler og andet inventar, behøver jeg ikke at være virksomhedsregisteret i det pågældende land, så længe at medarbejderne udelukkende er freelancere?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

soer414e:

Hej John. Tak for svar. Så selv hvis jeg har aktiver i det pågældende lang i form af PC´er, mobiler, cykler og andet inventar, behøver jeg ikke at være virksomhedsregisteret i det pågældende land, så længe at medarbejderne udelukkende er freelancere?

det til afhænge af reglerne i det land. Der er sikkert, som i DK ret klare regler for hvornår der er tale om en selvstændig freelancer, en honorarmodtager og en lønmodtager

Det er generelt arbejdets karakter som styrer det og ikke om den “selvstændige” har momsregistrering/firma. EN ud af mange kriterier ved selvstændige er, at de generelt anvender egne maskiner/udstyr i arbejdet osv. Det er derfor ikke til at svare ude fra dit spørgmål

Du kan se to link om reglerne i DK og de KAN være samme eller andre - i andre lande https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html 

og http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/freelance-og-honorarmodtager.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Dec 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Tak for svar. Vores virksomhed laver guidede cykelture i et par forskellige byer, hvor vi anvender vores egne cykler til turene samt hjelme og andet nødvendigt udstyr. Vi har heller ikke nogen fysisk butik men køber blot et opbevaringsrum i de forskellige byer, hvor vores guider kan hente de ting de skal brug til turene og ellers er cyklerne blot parkeret ved offentlige cykelstativer. Vil du i dette tilfælde mene at vi kan nøjes med at have freelancere til at guide turene uden at skulle registrere virksomheden? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville forudsætte jeg kendte reglerne i udlandet - i de lande I taler om, og det gør jeg ikke godt nok - så ikke noget bud herfra ud over det var klart mere tydeligt de var selvstændige hvis de kom med egne cykler og dermed selv havde en vis risiko ud over, at I ikke betaler dem - men igen - kan kun de danske regler

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)