Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ferie penge

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et APS hvor min kone og jeg er ansat. Jeg har lige købt Danløn og er ved at sætte dette op. Da kone har job ved siden af og da jeg er ejer af firma er der ikke det store behov for vi udbetaler os selv ferie penge etc. Jeg kan se hvis jeg vælger Ferie med løn er der et krav om man skal sætte en procent sats i ferie tillæg. Er det et lovkrav at man har en ferie ordning? Jeg kan se de har et punkt der hedder ingen, men når jeg læser på nettet ser det ud som det et lov krav? Vi er egentlig bare interesseret i at køre det så simpelt for os selv som muligt.

Mvh. Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

er du hovedejer selv, er der med alt jeg ved ikke krav om feriepenge - men ATP og de dertilhørende samlet betaling og Barsel skal følges. Er en af jeg ikke ejer men ansat, skal ferieloven følges<

danlon support kan jo se hvordan i er tilknyttet og bør kunne give konkret svar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Oct 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det ikke kunde over x antal timer pr. måned for ATP og barsel? (12 så vidt jeg husker).

Kan man i teorien så ikke blot aflønne sig selv med en meget høj timeløn?

Jeg driver til daglig Tjekrevisor.dk, hvor du kan finde det bedste gratis regnskabsprogram til små virksomheder.

Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

ATP er ved 40 timer om måneden. Men det mere ferie delen jeg er nysgerrig efter. Ikke så meget fordi jeg ikke vil betale det, det går til os selv alligevel, men mere for at undgå besværet.

Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tager fat i dem og hører. Takker.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo der er timegrænse og nej man må ikke lønne med tosset timeløn for at undgå ATP AES og barsel - De blander sig ikke men lønnen man bevidst -feks 100.000 kr for at undgå timer og skriver 10 timer, så er det med så meget andet klar omgåelse af reglerne - al den smartness for ikke at gi sig selv ATP og være med i AUD og barsel so alle andre - fattigt synes jeg virkeligt den type forslag er

Vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 112
Fra  Visma DataLøn A/S Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas

Jeg kan se du har valgt Danløn.

Hos DataLøn hjælper vi ikke kun med lønbehandlingen, men kan også hjælpe med reglerne omkring løn, herunder selvfølgelig også reglerne omkring feriepenge. Hvis du vil høre mere er du velkommen til at kontakte mig på tlf. 4282 2679.

Susanne Jensen, DataLøn

Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Super giver et kald i morgen. Takker.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)