Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er regnskabet korrekt lavet?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 12
Indlæg ialt: 13
Fra  http://avrupaailebirlesimi.blogspot.com/ Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ejer en lejlighed som jeg udlejer, og har prøvet at stille et regnskab op.

Er der nogen der kan fortælle mig om det er korrekt opstillet?

Husleje incl. Aconto vand og varme 8500
Vand 687,17
Varme 1174,86


I alt husleje 6637,97
Fællesudgifter 2110,46
Ejendomsskat 287,5
Antennebidrag 146,5
Rørfond 250,35

Overskud 3843,16



8500 kr er det jeg modtager på min konto, men vand & varme trækker jeg fra i regnskabet fordi det kun er aconto og jeg afregner med lejer senere alt afhængig af hvor meget de har brugt. Så enten får de tilbage eller også skal de betale mig for det ekstra forbrug de har haft.

På forhånd tak for hjælpen.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke have a/c vand og varme med i regnskabet, når du afregner det efterfølgende. Ellers ser det korrekt ud. Det undrer mig, at rørfond mm betales særskilt. Er du sikker på, at det ikke er med under fællesudgifter eller ejd.skat? Har der slet ikke været vedligeholdelse på? Annoncer?

Tilmeldt 29. Jun 12
Indlæg ialt: 13
Fra  http://avrupaailebirlesimi.blogspot.com/ Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Tak for svar.

Posten hedder opsparing rørfond og står som en separat post på min regning.

Tilmeldt 29. Jun 12
Indlæg ialt: 13
Fra  http://avrupaailebirlesimi.blogspot.com/ Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tænkt mig at bruge personskatten og ikke vso eller hvad det nu hedder selvom jeg ved at jeg nok kan slippe billigere i skat. Synes det virker indviklet.

Har lejet ud pr 01.09.2019, så har tænkt mig at indberette efter jeg har fået årsopgørelsen i marts hvorefter jeg går ind og og oplyser 4x overskud i oplysningsskemaet. Er det måden at gøre det på?


Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Når resultatet ikke er større kan du godt gøre det på den måde mht. SKAT. Det vil jo give en lille restskat fordi du pludselig øger din indkomst. 

Fremadrettet vil jeg anbefale at du forskudsregistrere din forventning til indtjeningen, så du løbende bliver beskattet af det, i stedet for det hele kommer i marts og du dermed få en stor skyldig restskat. :) 

HUSK, du skal ikke betale ejendomsværdiskat når du udlejer en ejerlejelighed du ikke selv bor i, det skal oftest rettes manuelt på SKAT.

Venlig hilsen

Mathias

Tilmeldt 29. Jun 12
Indlæg ialt: 13
Fra  http://avrupaailebirlesimi.blogspot.com/ Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias

Tak for input. Kan godt forstå din tankegang mht at forskudsregistrere, men ligger 2200 kr til side hver måned istedet for 😊

Så jeg venter til årsopgørelsen kommer i marts, får overskydende skat tilbage i april og først herefter går jeg ind og udfylder oplysningsskemaet med overskud og får en efterregning som jeg så har lagt penge til side til. På den måde holder jeg de regnskaber adskilt og kan se hvad jeg præcist betaler af overskud af udlejning. Mener fristen for indberetning i oplysningsskemaet først er i slut juni - kan jeg gøre det på den måde?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal bare regne med, at skat formentlig næste år låser dit forskud, for det du gør her er at trække kredit på skat (som du så ikke har fordel af med rente men ikke desto mindre) 

Jo du kan godt vente til Juli - men det vil så som nævnt betyde, at du kan få låst næste års forskud ubehageligt for man SKAL faktisk forskudsregistrere  også som udlejnings CVR - længere er det faktisk ikke

Du kan let se hvad du betaler af din udlejning - se forskud inden du skriver overskud ind - og efter (og så er det i øvrigt når det kommer på toppen af anden indtægt i dit CVR formentlig 40%

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)