Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af moms (ApS) - bagud?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 90
Fra  Basuba.dk Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

I starten af min virksomhed (og ApS'ets) levetid, tænkte jeg, at jeg skulle starte ud med at have en revisor. Jeg fik da heldigvis noget god sparring, men da der ikke var gang i noget ren regnskabsmæssigt, valgte jeg at stoppe samarbejdet/abonnemenet.

Efter at have hovedet begravet i alt andet end regnskab, moms osv. indtil nu, vil jeg begynde at få styr på lige præcis det. Og der faldt det mig ind: Jeg har ikke indberettet noget som helst - og har nu fundet ud af, at jeg ikke er momsregisteret (har omsat for under 10.000 og har brugt - et slag på tasken - 60.000 til opstart)

Mit regnskabsår går fra 20-09/2018 (selskabets start) til 31/12-2019. Jeg har troet, at det først var fra 2020 at jeg skulle indberette moms, men da jeg ikke har været momsregisteret, så giver det lidt mere mening.

Eftersom virksomheden og jeg privat har betalt for opstarten af virksomheden og derfor har underskud, så burde jeg kunne få refunderet moms, hvilket jeg vil få styr på nu. Til det starter jeg med Dinero - men nu til spørgsmålet (hvis det ikke er blevet for rodet allerede)

Kan/skal jeg momsindberette mig fra stiftelsesdatoen, så jeg kan få refunderet momsen? Eller hvordan gør jeg det rigtigt?

Eftersom jeg har gået ud fra, at jeg var momsregistreret, har jeg også pålagt moms på salgene fra min webshop.

Da jeg startede med en revisor (og tænkte, at det får han styr på) og efterfølgende vidste, at første regnskabsperiode først slutter 31/12-2019 har jeg hele tiden tænkt, at det er er der god tid til at få styr på.

Jeg håber, at det er til at gennemskue :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

vent på andre - men jeg mener ikke du kan momsregistrere et eksisterende ApS bagud - slet ikke når du også har haft nogen som helst omsætning som jo har været uden moms. Den moms vil jeg mene er tabt. MEN så skriver du, at du har lagt moms på dit salg - og så synes jeg kun der er EN vej nemlig kontakt til skat - måske bedst via en revisor der kan behandle det proff i spørgsmålet-  - der vil være tale om i så fald 

Der vil i så fald også være tale om opdeling i 4 (snart 5) kvartaler fra 20/9-2018

Jeg ville ikke undgå en proff bogholder online - ikke nødvendigvis revisor men en der kan tage den med skat

Har du husket alle dine andre ApS pligter mon? http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html  se til at du kan sætte flueben ved alle 12 så du ikke får andre problemer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 90
Fra  Basuba.dk Skrevet kl. 01:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John, så var der lidt mere til to-do listen.

Jeg har skrevet til tidligere revisor, så ser jeg hvad det bliver til.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

SKAT accepterer som oftest momsregistrering med tilbagevirkende kraft.

Få gjort de enkelte momsperioder op og tag fat i SKAT.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)