Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg skal til at sælge min enkeltmandsvirksomhed ( webshop med tilhørende lille varelager m.m.). Hvordan kan dette gøres nemmest?

Kræver det korrekte udformet kontrakter o. lign? 

Yderligere vil køber muligvis afbetale over en periode på 1-2 år.

pft.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville da være besværligt uden kontrakter, hvis der siden bliver diskussion.

Over flere år er noget rod pænt sagt, men du bør så nok bare lave sælges NU som ET salg af webshop og varelager - og er det HELE aktiviteten - så er hele salget uden moms og skal af dig indberettes til skat/moms - som jeg husker det, inden for 8 dage

Indtægten er så en indtægt i din virksomhed og lukker du den, og har solgt ALLE aktiver, så bruger du også de tal til din udvidede selvangivelse

Så ville jeg bare lade ham betale DIG over de rater i bliver enige om, og som du føler dig sikker på at køber vil overholde

mere i http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar!

Vil det så sige at jeg i praksis blot sælger aktiverne(webshop, varelager, facebook side, leverandørlister m.m.) via mit CVR til hans og angiver salget som "solgt nu", hvorefter han afbetaler jeg(privatperson)? :)

Kan der blot oprettes en legal kontrakt ifb. afbetaling mellem to privatpersoner? 

pft!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du sælger fra din enkeltmands som jo ejer det, med faktura fra din enkeltmands som forklaret - uden moms HVIS det, som det lyder, eller alle aktiver og aktiviteter/goodwill - og du så vil lukke

Du bogfører det som salg i enkeltmands - men om han så i virkeligheden betaler til den konto eller din egen siden - kan jeg ikke se have betydning - ud over den risiko du løber for, at han ikke betaler

Du bogførrer som indtægt mod bank for den del han betaler og tilgodehavende for den del han ikke betaler - og måske bør du så beholde dit CVR til han har betalt, da det jo er kreditoren

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jun 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John også komme rind på, så kan du ikke sælge virksomheden, men kun aktiverne i virksomheden.

Herefter laver du regnskab, sørger for der er betalt moms osv - og så skal du lukke dit cvr nummer.

Han skal selv fs'rge for at oprette et cvr nummer til de aktiver han har købt fra dig.

www.goloan.dk - Lad bankerne slås om dig

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)