Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er realistisk at tjene på affiliate?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 18
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg går og har i tankerne at starte et affiliateprojekt, men ved ik rigtig om det kan betale sig... 

Hvad vil i skyde på at man kunne komme op og tjene om måneden på sådan en side?

Det er en niche side, men en meget bred en af slagsen. Ifølge Google Keywordplanner er der mellem 10.000-100.000 søgninger på nicheproduktion om måneden, og det er noget der bliver søgt meget på hele året.

Jeg har været så heldig at købe et domæne som ligenøjagtig er hvad folk søger på, altså produktet. Min plan er at udgive 2 gode lange artikler om ugen, og efter 10-20 indlæg, begynde at lave en prissammenligning - men hvilket jeg også gør i indlæggene.

Jeg tillader mig at kalde mig selv for ekspert på nichen, da det er noget jeg har mange års erfaring med, da jeg selv begyndte at rode med det fra omkring 15-års alderen.

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 03:25
Hvor mange stjerner giver du? :

det kommer jo an på hvad varen er, hvor mange potentielle kunder du kan konvertere til ægte kunder

og varens pris... ganget op med antal reelle kunder

bare fordi du har et domæne der har et navn der har noget med varen at gøre, er overhovedet ingen garati for noget.

der skal en masse SEO til!

#1 find ud af hvor der er kunder

#2 find ud af at ramme kunderne med heftig SEO

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være opmærksom på at keyword domæner ikke ranker som i gamle dage. Er det en niche med meget konkurrence, skal der arbejdes seriøst med SEO før et keyword domæne kommer til tops.

Du skal derfor huske tage konkurrencen med i din beregning, når du skal lægge et budget. Inden for mange nicher er der så meget konkurrence, at de fleste affiliates alene arbejder longtail keywords.

Da indgående links er den største enkelt faktor, når det kommer til ranks, er det stort set altid dem, der bruger mange penge på linkbuilding, der løber med de gode placeringer.

Du kan bruge https://ahrefs.com til at vurdere konkurrenternes indgående links og dermed hvor stor konkurrence, der er i nichen. Mange affiliates køber et 7$ prøve abonnement, når de starter en ny side. Gemmer data og arbejder videre med dem i f.eks. et regneark.

Har du ikke penge til linkbuilding, skal du nok ikke være for optimistisk i dit budget. :)

Ofte giver en 1. plads i et søgeresultat 30-40% af søgningerne besøg til en affiliate hjemmeside.

---

Besøg pr. keyword = Søgninger (keyword planner) x 30% (1. plads)

indtægt = besøg (din side) x konverteringsprocent (din side) x konverteringsprocent (annoncørens side) x gennemsnit provision.

Eller: besøg (din side) x konverteringsprocent (din side) x EPC

Tilmeldt 7. May 19
Indlæg ialt: 25
Fra  KaufmannDesigns Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Forbred dig på at bruge dine næste 3-6 måneder på SEO hvis du virkelig vil se en indtjening på din affiliate hjemmeside.

Arbejder på mine egne designs her ved KaufmannDesigns.

Spejle til stort og småt

Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende. Følger lige med. :)

Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)