Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af fri telefon for 2017

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg oprettede et ApS i juli 2017. Jeg er eneste medarbejder i virksomheden. Første løn blev udbetalt, via Danløn, i december 2017.

Virksomheden har stillet fri telefon til rådighed i hele perioden (juli - december). Jeg har nulindberettet for perioden juli - november. Fri telefon kom ved en fejl ikke på lønsedlen for december 2017.

Jeg skal skal beskattes af i alt 1350,- (6 måneder) i forbindelse med fri telefon. Nu er jeg kommet i tvivl, skal beløbet deles ud på månederne; juli til december eller kan de 1350,- indberettes for december måned alene? Hvis beløbet skal deles ud på de enkelte måneder, hvad så med ATP osv. for månederne juli til november?

I forhold til 2018 kører det hele nu via Danløn.

Mvh,
Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skulle i princip have fordelt det per måned - = man skal indberette hver måned en medarbejder har fri telefon, også hvis man er ejer.Nu ville jeg klart bare indberette de 1350 på december. Jeg ved ikke om du kan det i danløn på nuværende tidspunkt - det må du høre deres support om - ellers skal du nok i e-indkomst i skat direkte - rubrikk 13 + 20 og så skal der angives løntimer i 200 - eller sættes kryds i 220 for "intet forhold mellem løn/timer"
Fremover skal det indberettes hver måned faktisk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Sep 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for hurtigt svar. Jeg har nu angivet 1350,- i rubrik 13 + 20 og sat kryds i 220 for december 2017. For 2018 har jeg indberettet beløbet per måned.

Mvh,
Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Super Yes

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)