Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendomsspekulant på skjult kamera: Sådan vil jeg snyde Skat for millioner

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

"Avancen på salget, altså salgsprisen minus købsprisen, bliver nemlig skattefri, når man bor eller har boet i ejendommen, man sælger."

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-01-18-foerst-publiceres-soendag-ejendomsspekulant-paa-skjult-kamera-saadan-vil-jeg

Når man læser artiklen, kan man få det indtryk, at gevinst ved salg af hus er skattefri, hvis man blot "har boet i ejendommen."

Men det er vel kun stigningen i den periode, hvor man har boet i huset, der er skattefri?

Hvis man bor i et hus 3 år og derefter udlejer det i 7 år, skal man vel beskattes af stigningen de sidste 7 år?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Maverick26:
Hvis man bor i et hus 3 år og derefter udlejer det i 7 år, skal man vel beskattes af stigningen de sidste 7 år?

Nej, hvis man ellers overholder de øvrige regler som gør sig gældende, så kan salget af ejendommen ske helt skattefrit (altså hele værdistigningen). 

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nyt for mig. Hvor mange må man købe?

I givet fald forstår jeg ikke, hvorfor folk overhovedet gider at investere i aktier. Hvis vi antager at afkastet før skat er nogenlunde det samme på lang sigt, er afkastet på aktier efter skat 42% lavere end ved at investere i et eller flere huse og lejligheder og leje det/dem ud. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kræver at du rent faktisk bebor huset. Tidligere var der en 2 års regel som er ophævet. Men sikkert er det, at en uge ikke er nok :). I den sag som du henviser til, så vil SKAT kunne lave undersøgelser af om konen reelt har beboet ejendommen ved f.eks. at se på forbrug af el, vand og varme. Eller som journalisterne lege kratluskere for at se om konen reelt bor der......

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo nogen der skal være "the bad guys"

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man skal dælme have købt til en lav pris, eller have mange penge, før det er en fidus at bo proforma på så dyr en adresse i 2 år... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)