Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Elektronisk Aftalekalender

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kører fortsat helt Old School med en fysisk håndskrevet aftalekalender, men det bliver mere og mere besværligt, blandt andet fordi det kræver at vi altid har kalenderen med under armen = Upraktisk! 

Jeg er derfor igang med lidt research omkring hvilke digitale muligheder der findes, men jeg har et par bekymringer/krav, så jeg håber nogen herinde kan anbefale et program der møder mine kriterier og som i selv har gode erfaringer med.

#1 Sikkerheden er naturligvis top prioritet. Der er ikke tale om meget personfølsomme oplysninger, men alligevel navne og telefonnumre på vores kunder som ikke så gerne skal ”lækkes”.

#2 Backups! At miste en hel kalender med samtlige aftaler, er den primære grund til vores tøven omkring at digitalisere vores aftalekalender. Det må ikke kunne ske! Den skal lave backups for hvergang der laves en ændring. Ja vi er nærmest ude i en backup af backups!. 

#3 Sker der netværkssvigt og kalenderen ikke kan åbnes, må den kunne tilgås via noget offline/localhost. Dvs. at kalenderen skal imens den er online synkroniserer/gemme/lave backups, så vi fortsat kan bruge kalenderen i offline tilstand indtil den igen opretter internetforbindelse. Vi har noget ustabilt internet hvor vi bor, derfor er det så sindssygt vigtigt at programmet kan tåle at gå offline pludseligt og også midt i en booking, uden det har nogen betydning eller gør nogen skade. 

#4 Brugervenligt. Vi har et par stykker som ikke besidder store teknologiske evner, og som har brug for at det hele er meget 1til1. Hvis i kender “Zettle“ til kortbetaling, så er vi ude i noget lignende den app.

#5 Kalenderen skal kunne tilgås af flere forskellige brugere, uanset hvor de befinder sig.

#6 Det er ikke altafgørende men det er klart en fordel hvis man kan oprette forskellige typer af brugere, så der er begrænsninger ved hvad den pågældende bruger kan røre ved. Eks. så en bruger kun kan oprette aftaler, men ikke redigere eller slette eksisterende aftaler. 

Det blev et (halv)langt indlæg, men jeg håber at i alligevel vil tage jer tid til at læse det og hjælpe mig med at få vores kalender med ind i 2023. 😉😅

Tak☀️

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Samtlige af jeres problemer kan løses med Office 365, Outlook(både pc, mac, android, ios) og så delte kalendre + tilføjelse af backup til 365. Boom problem solved, og i vil aldrig se tilbage på håndskrevet kalender igen.

Send en pm hvis du er interesseret i at høre mere, vi er ekspeter i office 365, og kan nemt sælge jer en komplet løsning og stå for opsætningen og oplæring. 

Tilmeldt 24. Jan 23
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Thomas skriver så kan det hele løses med en outlook kalender. Fungerer fuldstændig perfekt på alle enheder og hvad enten det er erhverv eller privat.

Skriv hvis du vil have mere info.

Hilsen

Mette

 

 

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Natasja

Det du søger er helt standardiseret og anvendt af de fleste (jeg kender snart ikke nogen som ikke har en kalender på deres telefon). Du skal bare have en online kalender, fx fra Google (eller Microsoft hvis du er til den slags 😬). Har du en Gmail? Så har du også en kalender. Og så synkroniserer du den til din telefon og computer så du altid har det offline også.

Hvis i er flere så kan i enten dele en kalender. Men det giver kun mening hvis alle der deler den skal være med på alt. Alternativt kan i have hver jeres kalender og så booke hinanden ind på de ting hver især skal med til.

Hvis du vil have mere avancerede funktionalitet så kan du kigge på Google Workspace:

https://workspace.google.com/products/calendar/

Hvis du også vil gøre det muligt for dine kunder at booke tider så kan du også gøre det med Google, men Calendly er også en rigtig god mulighed. 

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)