Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte selvstændig med regnskab, eller er erhvervet uddøende ??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Min svigerinde har en bonusdatter på 16 år.
Hun er virkelig dygtig til tal osv. Men hun er desværre meget dårlig til at omgåes andre mennesker. Specielt i en større forsamling. 

Hun kunne virkelig godt tænke sig at arbejde med tal. Og jeg er ikke et sekund i tvivl om hun vil være super dygtig til regnskab.
Desværre er det pt ikke muligt at hun starter på erhvervskolen. Og den vej kommer ind i brancen.

Jeg har foreslået hun kunne starte op som selvstændig - Ved godt hun ikke er 18 endnu. Men der er backup fra forældre.

Men er regnskab for selvstændige og mindre firmaer en døende brance, nu hvor dinero, billy og hvad de ellers hedder bliver bedre og bedre ??

Hvis ikke. Hvad er næste step for at hun lærer at lave regnskab osv ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En 16 årig vil næppe få nogen som helst kunder for at være ærlig. Hun vil jo skulle bruge et af disse regnskabsprogrammer, dinero, billy, economic - men der er altså mange skatteregler, fradragsregler og jeg skal gi dig, og dem kan hun jo slet ikke

Så er folk bedre hjulpet med f.eks dinero og de henvisninger de kommer med. Hun må først arbejde med nogle andre bogholdere der kan stoffet, før hun har en kinamands chance

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jan 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej KræmmerHansen

Undrer mig lidt over, at I ikke fokuserer på at finde ud af hvad problemet er for pigen, siden hun har det svært med andre mennesker?

Det vil jo forfølge hende resten af livet, ligegyldigt om hun arbejder med tal eller ej,

Og der er jo altid en grund til den slags.
Så udredning først, så I kan blive bibragt en viden om hvad situationen er.
Og så derefter få afklaret hvad der vil være det rigtige for hende.

Nu er hun jo kun et barn, så det er vel også vel tidligt at lægge en retning i livet klar for hende.
Teens rykker ret voldsomt på alle leder og kanter i specielt de år 😊

Good luck til jer alle 😊
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med hensyn til om bogholderi/regnskab er "uddøende", så er mit bud et nej. Arbejdsopgaverne forandrer sig selvfølgelig hele tiden, men der vil altid være brug for kompetente folk på området. Så vidt jeg kan bedømme er der en decideret mangel på bogholdere og regnskabsfolk i dag.

Jeg tror at vi alle kender unge mennesker der har nået et imponerende niveau indenfor det ene eller det andet, så hvorfor ikke bogføring?

Det ville nok være optimalt at lave en aftale med en lokal bogholder der så stille og roligt kunne uddelegere nogle opgaver. Til at starte med er det jo nok ikke indtægten men erfaringen der betyder noget.

vh Steffen

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Et andet område hun kunne prøve at lære, er programmering. En del programmering er i bund og grund matematik og opstilling af regler, især indenfor eks. Machine Learning og AI. Jeg har haft mange kolleger som har været meget introverte, men fantastiske udviklere. 

Der findes en masse online kurser (på eks. Udemy) som giver god introduktion til programmering. Spring alt der har med hjemmesider og WordPress over, og se om eks. Go eller Python fanger hende. Der findes også mange gode værktøjer til at lære om det fundamentale i machine learning uden at kode. En af mine favoritter er udviklet af en af mine tidligere kolleger: https://ludwig-ai.github.io/ludwig-docs

Jeg startede selv med at programmere da jeg var 10-11 år, og der er langt flere resourcer tilgængelige i dag, end dengang. Har man god forståelse for matematik og logisk tankegang, kan programmering være super sjovt. Det er dog ikke for alle.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)