Hej alle kloge hoveder Jeg er i bestyrelsen i en E/F, hvor vi ifbm. et nybyggeri på nabogrunden har haft en del omkostninger til forskellige rådgivere (juridisk, arkitekt osv). Bygherre har efterfølgende tilbudt at dække disse omkostninger, da vi til en GF stemte nogle ting igennem som var gunstige for dem. Udfordringer er nu, at E/F ikke er momsregistreret, så der er tvivl om vi blot kan skrive en “dags dato“ på beløbet (uden at nævne moms) og sende til bygherre, eller vi risikerer at løbe ind i problemer. Faktura fra vores rådgivere er for længst betalt, samlet er det et 6-cifret beløb. Nogle input? |
Bygherre skal formentlig her (der kan være mere i det end oplyst) sende en faktura til jer - enten skal der en faktura til - eller et fuldt gyldigt afregningsbilag til -
Hvis bygherre skulle have momsfradrag, så skulle regningen komme fra de der skulle betales og var momsregistrerede, til bygherre som navn på fakturaen
I kan ikke "skjule moms" i det mindst ikke uden at bygherre bliver ansvarlig hvis denne trækker moms fra, ud fra noget, der ikke tydeligt indeholder moms fra en momsregistreret
En dagsdato vil absolut ikke give bygherre mulighed for momsfradrag - men mon ikke bygherre har forståelse for de ting her
vh John Hannover