Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offentlig ansatte sendes hjem med fuld løn?

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,6 stjerner givet af 7 person

Er det mig eller virker den socialdemokratiske løsning på Corono, ret mærkelig?

Så de "ikke vigtige" offentlig ansatte, hvoraf mange er godt betalte akademikere, skal bare blive hjemme med fuld løn, mens de lavt betalte kassedamer, skal betjene dem til 120kr i timen og risikere smitte?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 609
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,6 stjerner givet af 5 person

Erik Hamre:

Er det mig eller virker den socialdemokratiske løsning på Corono, ret mærkelig?

Så de "ikke vigtige" offentlig ansatte, hvoraf mange er godt betalte akademikere, skal bare blive hjemme med fuld løn, mens de lavt betalte kassedamer, skal betjene dem til 120kr i timen og risikere smitte?

Det værste er at kassedamen og vi andre stadig skal betale for de "ikke vigtige" offentlig ansatte når det hele er normaliseret.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Nicolai Lundgaard:
Det værste er at kassedamen og vi andre stadig skal betale for de "ikke vigtige" offentlig ansatte når det hele er normaliseret.

Jep, det er simpelthen til at græde over. Tænk over hvor mange sygeplejersker, læger og sosuer, vi kunne have fået for de penge :(

Tilmeldt 29. Nov 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Der skal nok findes dem som kan tage hjem og hygge, men tror de fleste blot skal arbejde hjemme med samme produktkrav, - dette ved jeg positivt er tilfældet i én af de store styrelser, og det er jo faktisk vildt, at man kræver samme effektivitet derhjemme som på kontoret - det er ihvertfald svært at opnå for de fleste..  Andre grupper, f.eks. gymnasielærere som er hjemme skal undervise virtuelt, så der kommer en del rettearbejde i stedet for klasseundervisning osv osv. 

Tilmeldt 16. Feb 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person
Det ér jo sindssygt! De offentlige kan gå hjem med alt betalt imens flere af mine bekendte har fået af vide, at de kan forvente tvunget ferie = det kommer til, at ramme dem på et andet tidspunkt.

Min bror og hans venner der arbejder hos eksempelvis Rema 1000 og Fakta (ungarbejdere) har fået af vide, at de skal møde ind. Hvis ikke de gør er det ikke sikkert, at de kan bruge dem efterfølgende. Imens sidder chefen derhjemme.

Jeg er faktisk meget forundret over det ego der florerer rundt lige nu - det virker mere smitsomt end Corona virus selv. Men sådan må det jo være.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,6 stjerner givet af 10 person

sørgelig tråd. De offentligt ansatte er da ikke ALLE sendt hjem?? De som ikke har kritiske funktioner er - men masser andre arbejder da for mere end fuldt. Pædagoger og lærere mm er hjemsendt - mens andre arbejder - inkl i kommuner, og statsapparat - og mange arbejder over og mere til - og private der sendes hjem, vil da også i vidt omfang få løn - mange på begge sider vil i det omfang det er muligt arbejde hjemmefra

Højreprientering der stinker - at brokke sig over at S her stopper store forsamlinger - skoler - institution og at de der sendes hjem i først omg i alle fald får løn - man bliver helt flov over i det daglige ellers selv at føle sig til højre siden

I mener i fulde alvor, at skolelærere, pædagoger og offentligt ansatte på funktionærplan der af arbejdsgiveren bliver bedt om at holde sig borte - inkl de som det private måtte bede blive hjemme eller arbejde hjemmefra - skulle være trukket i løn?? Det her handler om EN ting - at forhindre for hurtig udvikling af Corona og da ikke om at folk der hjemsendes selvklart skal have løn.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Det handler om at det her samfund generelt slet ikke påskønner lavtlønnede privatansatte eller selvstændige.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 472
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 7 person

Erik Hamre:

Det handler om at det her samfund generelt slet ikke påskønner lavtlønnede privatansatte eller selvstændige.

Hvis det er typer som dig, så er jeg helt enig! Du er ikke værdsat. Tag din misforståede, latterlige og taberforargede lorteholdning og prop den langt op i røven.

Jeg håber din virksomhed går konkurs

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:
Det her handler om EN ting - at forhindre for hurtig udvikling af Corona og da ikke om at folk der hjemsendes selvklart skal have løn.

PRÆCIST!

Og så er værd at bemærke at det er et enigt folketing der bakker op om regeringens tiltag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Erik Hamre:

Det handler om at det her samfund generelt slet ikke påskønner lavtlønnede privatansatte eller selvstændige.

vrøvl rent ud sagt. Det handler om at begrænse corona - Al erfaring fra ex Kina peger på, det er eneste effektive måde at undgå eksplosion i corona her og nu - og så er der lige bundet mange mia op til privat erhvervsliv

1 Frigivelse af den kontracykliske kapitalbuffer = 2% buffer som bankerne får frigivet til nu at låne ud til sunde virksomheder

2 To statsgarantiordninger. En til store virksomheder på alm markedsvilkår og en til sunde små og mellemstore der rammes økonomisk af corona,
Der afsættes en Mia kr fra staten til garantierne.

3 Refusion fra dag ét, når medarbejderen er syg af corona eller sættes i karantæne i karantæne - så lønnen erstattes - sygedagpenge systemets arbejdsgiver periode sættes midlertidigt ud af kraft. Også medarbejderne vil også være omfattet udvidet løn og sygedagpengekompensation, hvis de er smittede eller i karantæne

4 Fleksibel ordningen med arbejdsfordeling så virksomheder kan sætte medarbejdere ned i tid midlertidigt mod at disse medarbejdere kan få supplerende dagpenge.
Det kan støtte en del som måske kan undgå afskedigelser

5 Koncertarrangører o.a. som tvinges aflyse får kompensation fra staten

Vi må se hvordan- specielt lån og lånegarantien kommer til at virke, det virker lidt svævende.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)