Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frokostordning som enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jul 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er flyttet ind i en bygning, hvor et andet firma har en kantineordning, som jeg kan melde mig til. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed. Jeg er nysgerrig efter at vide, om jeg kan trække udgifter til kantine fra? Det er noget dyrere end at have mad med hjemmefra, men hvis jeg kan få lov at trække det fra som en driftsudgift, så går det ca. lige op.

Mvh, den sultne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du ikke som ejer af enkeltmands. Det ville forudsætte ansatte der havde samme ordning og en egenbetaling efter ret komplicerede regler for kantine ordning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

slhansen:

Hej.

Jeg er flyttet ind i en bygning, hvor et andet firma har en kantineordning, som jeg kan melde mig til. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed. Jeg er nysgerrig efter at vide, om jeg kan trække udgifter til kantine fra? Det er noget dyrere end at have mad med hjemmefra, men hvis jeg kan få lov at trække det fra som en driftsudgift, så går det ca. lige op.

Mvh, den sultne.

Som udgangspunkt er mad en privat udgift der ikke har noget med din virksomheds økonomi eller personlig skatteopgørelse at gøre - med andre ord; om du vælger at spise 4 flade fra madkassen, kantine i samme bygning som kontoret eller på den lokale grillbar er din frokost noget du selv betaler.

 

Der som alle andre steder nogle undtagelser - men gældende for alle udgifter der har privat karakter er, at betingelsen for at trække dem fra skal være erhvervsmæssig begrundet - og det er den almindelige frokost som regel aldrig.

Tilmeldt 6. Jul 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det anede mig :)

Tak for hurtigt svar!

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2666
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

slhansen:
Det anede mig :)
Ja for det lød for godt til at være sandt .... ikk? Cool

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)