Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Føler mig dum :-( Ny i SEO, Bogføring mm.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

" Det har jeg aldrig prøvet før, så det kan jeg godt ! "

- Pippi Langstrømpe

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 20. Oct 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Miss Lena

Velkommen til iværksætter verdenen. Spændende og udfordrende.

Du føler det som om du står foran at skulle fortære en hel elefant. Istedet for at panikke, så del fortær elefanten i småbidder. Dvs bryd udfordringerne op i grupper. Ud fra din mail kan jeg forstå at du har en række udfordringer, men start lige først med at tale med en masse forskellige omkring din forretningside og sikre dig at der er potentiale i det inden du går igang. Herefter spiser du elefanten i småbidder:

- Find en dygtig udbyder af standard webshop og sug information til dig (f.eks. tal med Dandomain som er ret dygtige til kundeservice

- E-conomics kan virke uoverskueligt. Hvis du har nogenlunde ambitioner, så start med at finde en bogholder der klarer hele bogføringen i economics for dig. Du kan inde i economics se en liste over bogholdere i dit område som bruger economics. Eller kontakt f.eks. www.netaccounting.dk, som er rigtigt gode til nystartede firmaer. Check evt. på e-conomics hjemmeside omkring hvilke webshops der er linkede til economics. Så sparer du masser af arbejde. 

- SEO/adwords: læs blogs, amino, køb køber, mv og tal med gud og hver mand om det. Når du så går igang med webshoppen så hyr en SEO ekspert i nogle timer. så du kommer godt fra start. 

Held og lykke i iværksætter land.

Daddy Q

Tilmeldt 14. Aug 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg bukker og takker, søde mennesker ,:-) i love amino :0)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Rolig nu livet er en læringsprocess så del opgaven op i etaper og så høst små sejre skridt for skridt.

du kan hente al den hjælp herinde som du har brug for

Kh Henning

Fra Hørsholm, Danmark
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 1223
Fra  Resultatskaber.dk Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

miss lena:
Jeg bukker og takker, søde mennesker ,:-) i love amino :0)

Tak i lige måde.
GO FOR IT.
Lad dig ikke slå ud. tror nu helelr du gør.

Hilsen
Rolf

Rolf Høegh
Resultatskaber.dk

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav evt. en lille forretningsplan, en du kan bruge for dig selv, så du ved hvor du skal hen. Det handler også tit om at holde fokus. Find ud af hvad du vil - hvis det er en webshop du vil starte, så start med fokus på det.

Det er umuligt at kunne alt, derfor er fokus selvfølgelig vigtigt, hvis du opnår succes med din webshop, så har du sandsynligvis også økonomisk overskud til at få ekstern hjælp til f.eks. dit regnskab.

Du kan, hvis du vil. Det lyder som om du har fået kampgejst - og det er lige præcis det, du skal have som iværksætter.

Held og lykke :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

miss lena:
Tak for jeres svar :-) mit problem er at jeg ikke får så meget støtte af familien. F.eks min mand har allerede dødsdømt projektet, efter jeg fortalte ham om mine bekymringer.

Familien vil i de fleste tilfælde være skeptiske - specielt hvis de ikke selv er iværksættere

Det interessante er, hvad der REELT ligger bag din mands skepsis. 

Har han selv prøvet at starte en webshop - og måske mistet penge på det? I så fald vil han selvfølgelig til enhver tid mene, at det er "risky business."

Er han bange for, at du bruger hele familiens opsparing på varelager? Eller bruger feriepengene på at få en webdesigner til at udvikle shoppen? 

Har han kendskab til den branche du vil starte i?

Med andre ord - du er nødt til at finde ind til den reelle årsag til, hvorfor han er skeptisk, for det er op ad bakke hvis du som minimum ikke kan få støtte af den nære familie. 

Har familien derimod kendskab til den branche eller det projekt du er igang med at starte op - så vil det selvfølgelig være klogt at lytte til deres argumenter. 

Men dermed ikke sagt, at du skal droppe projektet hvis du ikke kan få opbakning. Måske ser du bare nogen muligheder, som familien ikke ser.

Med hensyn til at du føler det hele er lidt uoverskueligt, så kan du roligt regne med, at det er de færreste iværksættere der har haft styr på bogføring, SEO og kodning af en webshop da de startede deres virksomhed.

Her må du tage et valg. Enten må du beslutte dig for, om du vil lære det selv - og så tage diverse kurser, eller du må betale dig fra at få andre til det. Jo længere du kommer i din læring, jo flere ting vil du finde ud af, at det kan betale sig at uddelegere eller betale sig fra, så du selv kan koncentrere dig om kerneforretningen. 

Der findes INGEN iværksætter der både kan sætte en shop op, lave SEO, lave bogføring, lave forretningsudvikling og sælge sit koncept! Jeg har i hvert fald ikke mødt nogen endnu, der mestrer alle discipliner! :-)

Så du må finde ud af hvad du er god til og så gøre det - og betale dig fra de ting, som du ikke er god til. 

Held og lykke med projektet. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvorfra i landet du kommer fra.

Men her i det nordsjællandske har vi http://www.erhverv.net/Default.aspx

De holder løbende kurser ca 300 kr pr gang incl mad og drikke.

På de kurser kommer man vidt omkring og får svar på mange spørgsmål.

Derudover møder du folk, som du helt sikkert kan lave noget sparring med i fremtiden.

På disse kurser kommer SKAT en af dagene og det er gratis at deltage.

mvh

Frederik

Fra københavn ø
Tilmeldt 6. Feb 11
Indlæg ialt: 81
Fra  lwebersgaver.dk Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej står lidt i samme båd, men jeg er sprunget ud i det. Er ved at få lavet webshop og er blevet cvr registeret. Jeg er dog stadigvæk meget grøn (skat moms regnskabs program) men må tage en ting af gangen. Tro på det !!! :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Miss Lena

angående med at din mand ikke forstod dig.

jeg er også i op starten af mit firma,og min kæreste var bestemt heller ikke med på den i starten og var også meget negativ stemt, dette skal du ikke lade dig gå på. det er så vigtigt for ellers vil du hele tiden have det i baghovedet. jeg gjorde det at jeg undersøgte en masse stille og roligt fortalte hende omkring hvad jeg havde fundet ud af, viste mit drift budget. 1 årig plan over firmaet mv.

selv om de første mange gange var negative ting jeg fik tilbage, begyndte hun mere og mere at indse at jeg nok ikke var så gal på den alligevel. og nu er hun helt vild med ideén. 
Nu har jeg også brugt rigtig langtid på det og gør jeg stadig er jo et evigt arbejde, men hverdag hver time hvert min. køre mine tanker omkring firmaet og det giver en glæde et drive din mand nok skal opfange.

Jeg fandt ud af at hendes negative tanker kom fra hvad nu hvis jeg ikke gik 120 % ind i det, hvad nu hvis vi så ikke kunne betale regninger alle de ting, det skal du berolige ham, ved at vise at du virkelig brænder for det og du må ikke tvivle på dig selv ellers er det en dø kamp.

//martin
 

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)