Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afdragsordning ved SKAT

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 24
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Jeg har et spørgsmål vedrørende afdragsordninger ved SKAT. Min virksomhed har i øjeblikket en frivillig afdragsordning hos SKAT, hvor virksomheden betaler et fast månedligt beløb. Da omsætningen i virksomheden i øjeblikket ikke er så høj som vanligt, vil jeg gerne fordele mine afdrag til SKAT med mindre beløb over en længere periode end de er i øjeblikket.
Kan man lave en sådan aftale med SKAT, eller skal man i stedet helt undlade at betale sine faste månedlige afdrag til SKAT, og derefter istedet vente på at gælden ryger til gældsstyrelsen - hvor man så kan indgå en forhandling med gældsstyrelsen i forhold til at betale gælden af hos dem over længere tid? Har nogle erfaringer med dette? I øjeblikket afdrager virksomheden - efter aftale med SKAT - cirka 80.000 kr. om måneden og med sidste afdrag i udgangen af 2024. Men det er ikke muligt for virksomheden at betale så stort et beløb i øjeblikket og de næste måneder frem.
Håber nogle har gode råd ☺️
Venlig hilsen HS
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

HansSigurd:
Da omsætningen i virksomheden i øjeblikket ikke er så høj som vanligt, vil jeg gerne fordele mine afdrag til SKAT med mindre beløb over en længere periode end de er i øjeblikket.
Kan man lave en sådan aftale med SKAT
som udgangspunkt kan du ikke ændre en aftale - som så også altid max må løbe et år

HansSigurd:
eller skal man i stedet helt undlade at betale sine faste månedlige afdrag til SKAT, og derefter istedet vente på at gælden ryger til gældsstyrelsen
ja hvis du vil ende med en masse renter og i EMV risiko for personlig konkurs, lyder det som en mulighed, ellers ikke

Du er nødt til at finde penge til din gæld til det offentlige helt enkelt, alle andre ting vil som udgangspunkt gå galt, når du en gang har en afbetalingsordning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis den først ryger til gældsstyrelsen, så er der i min erfaring "no mercy".

Ingen afdragsordning muligt, de opfordrer blot til betaling af hvad man kan så hurtigt man kan.

Fast foward et par måneder hvis man ikke får gjort et gevaldigt indhug på gælden kan der stå pantefogeder og banke på døren og gøre udlæg i dine debitorer, samt du kan risikere at de indstiller din virksomhed til konkurs. Der er heldigvis noget tid at løbe på herefter inden det evt. bliver en realitet, og hvis betalingsevnen kun er midlertidigt påvirket kan man jo også tale sin sag nede i retten for at søge at undgå konkurs.

Jeg ved ikke om du har fået nogle påmindelser fra Skattestyrelsen, men hvis du har, har du måske bemærket at der henvises til Early Warning - her kan man få gratis gældsrådgivning som virksomhed hos nogle gode advokater - staten betaler for et par timer. Dette tilbud tror jeg du kan have gavn af !

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)