Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Side hustle: køb og salg af brugte biler

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 24
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg har efterhånden solgt et par biler med ret god fortjeneste.
Jeg har modtaget pengene på min privat konto uden at banken har stillet mig nogle spørgsmål til det.
Jeg har nu fået blod på tanden, og har allerede set på et par biler, som jeg ved kan sælges med en ret fint fortjeneste.

Mit sprøgsmål er så, hvordan skal jeg forsætte med det her uden det bliver et problem med skat?

Bør jeg oprette firma/APS eller hobbyvirksomhed?

Kan man få overført pengene til Revolout eller Monzo fra min kunder eller evt. en konto i udlandet uden om skat ved det?

Jeg regner ikke med at sælge mere end 10-12 biler på år.

Jeg håber der er nogle kloge mennesker herinde der kan hjælpe mig.
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det nemmeste er nok at åbne en enkeltmandsvirksomhed og blive momsregistreret, du kan så benytte brugsmomsordningen.

Du skal selv fortælle skat om din fortjeneste på moms og skat siden.

Du kan også overveje at starte et ApS for at undgå personlig hæftelse hvis det går i hegnet.

Der er nok ikke nogen der vil opfordre dig til at handle uden at Skat ved det, og i al fald bør du nok antage at Skat nok skal få oplysninger fra Revolut og andre udenlandske bankkonti.

Uanset om det er hobbyvirksomhed er du skattepligtig, og hvis du sælger for 50.000+ pr. år skal du også betale moms (af din fortjeneste). Du kan så også trække reservedele og andre omkostninger fra i dit resultat før du betaler moms og skat.

Revolut er en dyr og besværlig løsning, og er nok kun værd at røre ved hvis du er en af de (desværre mange) virksomheder der ikke kan få en dansk bankkonto.

Det sender også et dårligt signal til kunderne at de skal overføre til en konto i udlandet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

1993skywalker:
Kan man få overført pengene til Revolout eller Monzo fra min kunder eller evt. en konto i udlandet uden om skat ved det?


spørger du i fulde alvor om man kan snyde i skat?? det må du nok finde andet sted til, Du SKAL føre regnskab også over de 2 biler og opgive fortjeneste til skat, og du kan ikke vide din bank ikke indberetter til hvidvask kontrol, de får bod hvis de ikke gør det og de må ikke give dig besked når de gør det - sidste år ca 65.000 anmeldelser af ikke forståelige transaktioner fra banker til bagmandspoliti (hvidvask)(

1993skywalker:

Mit sprøgsmål er så, hvordan skal jeg forsætte med det her uden det bliver et problem med skat?

Bør jeg oprette firma/APS eller hobbyvirksomhed?
Man kan ikk oprette hobbyvirksomhed - det er noget skat bruger til at sige IKKE fradrag for underskud, fordi du ikke driver det erhvervsmæssigt. Det med biler ER for at tjene penge og ikke hobby så enten Enkeltmands med moms (lettest og billigst i drift men - personlig hæftelse mod alle krav) eller ApS noget dyrere i drift men ikke personlig hæftelse
Fordele og ulemper her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html

gør tingene ordentligt VIL du sælge biler så sæt dig ind i ting og før regnskab og betal skat, alt andet kan bringe dig ind i køen af de alt for mange der står i gældsstyrelsen. Husk uden regnskab, kan skat sige du har solgt 1000 biler og måske kontant - så det er meget farligt det du gør

god vind med det-  sæt dig ind i brugtmoms for biler og husk der er samme reklamationsret på privat biler brugt som nye reelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)