Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man give til velgørenhed før man betaler skat?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København V.
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en ide om at jeg godt vil donere 10% af al mit overskud til et godt formål. Jeg har ikke valgt formål endnu, men vælger et der er godkendt af staten. 

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed

Mine spørgsmå er således:

- Kan jeg donere penge fra min omsætning, altså inden man udbetaler til sig selv og betaler skat af beløbet?

- Skal jeg udbetale det som løn til mig selv, betale skat/am/etc. og derefeter give til velgørenhed?

Man kan få noget fradrag, som jeg også skal have kigget på. Vist nok 26% af alle doneret beløb op til 21.000kr. Det bliver indberettet af organisationen - helt fint. 

På forhånd tak for svar.

Mvh.
Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper__:

Hej,

Jeg har en ide om at jeg godt vil donere 10% af al mit overskud til et godt formål. Jeg har ikke valgt formål endnu, men vælger et der er godkendt af staten. 

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed. 

Mine spørgsmå er således:

- Kan jeg donere penge fra min omsætning, altså inden man udbetaler til sig selv og betaler skat af beløbet?

- Skal jeg udbetale det som løn til mig selv, betale skat/am/etc. og derefeter give til velgørenhed?

Man kan få noget fradrag, som jeg også skal have kigget på. Vist nok 26% af alle doneret beløb op til 21.000kr. Det bliver indberettet af organisationen - helt fint. 

På forhånd tak for svar.

Mvh.
Kasper

Ja forudsætning er, at det er netop en skattegodkendt forening - som alm enkeltmands giver du det dog bare privat og ikke som CVR og så indberetter den godkendte organisation det til skat når du giver dit CPR og så du får dit fradrag

Du kan læse mere her http://johnhannover.blogspot.dk/2016/11/fradrag-velgrenhed.html 

Du har ikke noget med løn i alm enkeltmands heller -du beskattes af dit overskud uanset hævninger som sker via status og ikke ændrer resultatet http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København V.
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tusind tak for hurtigt svar! 

Med løn mente jeg overskud af virksomheden. Men læser alligevel begge artikler :)

Mvh.
kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper__:
Med løn mente jeg overskud af virksomheden
helt ok - det er netop det du beskattes af - men som nævnt giver du som personlig virksomhed til velgørenhed som CPR person og org. indberetter og du får så fradraget - som jo dermed også virker i forhold til skat af overskud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)