Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal en side som den her betale moms?

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

jojoe:

"Reglerne er ens for alle" - hvis man antager at alle virksomheder drives indenfor EU - hvilket ikke er tilfældet. Danmark er ikke særlig konkurrencedygtigt :)

Selvfølgelig er der forskel i de enkelte landes konkurrenceevne, og ja der er forskelle i skat/afgifter som påvirker konkurrenceevnen.

Så hvis man har en niche hvor det ikke kan betale sig at drive virksomhed i EU/DK, ja så er det jo betingelsen...

jojoe:

Jeg kender flere af disse sider som har flyttet deres selskab til Dubai, Malaysia, Singapore osv. Men denne side er stadig i Sverige, hvorfor jeg mest læner mig op til dem, i forhold til moms.

Jeg kender brachen ret godt, og de fleste af de her sider er resellers, som køber fra en anden virksomhed (typisk i Dubai), som så leverer ydelsen.

Og lige præcis her begår du fejlen - du aner ikke om denne side i momsmæssig forstand er placeret i Sverige! en registreringsadresse i Sverige er på ingen måder lig med at de foretager nogen form for momsmæssige leveringer i Sverige.

Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Og lige præcis her begår du fejlen - du aner ikke om denne side i momsmæssig forstand er placeret i Sverige! en registreringsadresse i Sverige er på ingen måder lig med at de foretager nogen form for momsmæssige leveringer i Sverige.

Det er jeg med på - men hvordan afgør man om de foretager "momsmæssige leveringer i Sverige"? Lad os sige, at de er en reseller, som bruger en anden virksomhed (i dette tilfælde fra Dubai) til at levere deres ydelser, ville de så skulle opkræve dansk moms, eller ikke?
Takker igen.
Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Med "dansk moms" mener jeg "svensk moms". :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke det svenske aktieselskab med en omsætning på knap 14 millioner svenske kr bruger "One stop moms-ordningen" i forhold til deres private kunder i EU. 

Prøv at gennemføre et køb og vælg Danmark under bopælsland. Der burde da ryge dansk moms ovenpå den på siden oplyste pris.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er elektronisk ydelse og den leveres fra kurwait skal der lokal moms på - dansk ved salg til DK - 

hvis det er en vare og den leveres fra kurwait kommer moms på ved fortoldningen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrektion: Hvis ydelsen leveres fra virksomhed i et andet land, i dette tilfælde en virksomhed fra UAE som befinder sig i Umm Al Quwain Free Trade Zone.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er noget lokal VAT. Hvis der leveres en (elektronisk) ydelser fra uden for EU - helt uanset hvor, til private i EU - så skal der altid lægges moms på svarende til den private kundens land

Det. Er kke noget der findes momsfrihed for

Pas også på VAT er ikke det samme som det vi kender som moms. - f.eks heller ikke i USA

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, så er vi tilbage hvor vi startede. :) Jeg undrer mig stadig over, at der tilsyneladende ikke er nogle af disse sider, som ser ud til at opkræve moms/VAT fra købers land (selv den svenske virksomhed som nævnt her). Der er nogle af disse virksomheder som omsætter for tocifret millionbeløb, jeg går ud fra at de også har fået undersøgt det her - så virker mærkeligt hvis jeg som den eneste skulle ud og opkræve moms fra alle de lande kunderne kommer fra, og sidde og rapportere det til de forskellige lande.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

jojoe:

Ok, så er vi tilbage hvor vi startede. :) Jeg undrer mig stadig over, at der tilsyneladende ikke er nogle af disse sider, som ser ud til at opkræve moms/VAT fra købers land (selv den svenske virksomhed som nævnt her). Der er nogle af disse virksomheder som omsætter for tocifret millionbeløb, jeg går ud fra at de også har fået undersøgt det her - så virker mærkeligt hvis jeg som den eneste skulle ud og opkræve moms fra alle de lande kunderne kommer fra, og sidde og rapportere det til de forskellige lande.

Hvor ved du fra de ikke opkræver den moms?

Hvis den ydelse de sælger (og som du planlægger at sælge) er omfattet af de ydelser som indgår under one-stop ordningen (elektroniske ydelser) så indberetter og afregner de moms i køberens hjemland.

Måske skulle du tjekke one-stop ordningen! Uden at vide det, så tror jeg den er relevant for dig.

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)