Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af overskud

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg i slutningen af året vælger at lade penge blive på min firmakonto til næste års brug af indkøb af kontorartikler m.m. skal jeg så opgice beløbet til skat og betale skat af dem?

På forhånd tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46591
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - din skat har ikke noget med hvad der står i banken at gøre men er indtægter minus udgifter og varelager af salgsvare mm er ikke en udgift heller men indgår med værdien - hvor kontorart - forbrugsartikler normalt blot indgår som udgift med mindre der er tale om meget store lagre

Du skal føre regnskab og udfylde udvidet selvangivelse på basis af dit resultat. Du kunne lyde som en der ville have fordel af lidt hjælp fra en eller anden online bogholder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jul 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for det.
Det vil jeg gøre.

Lige et spørgsmål mere. Hvis jeg betaler skat af mit overskud og jeg ikke bruger alle pengene i det næste år så skal jeg vel betale skat af overskud for 2019 også komner jeg til at betale skat 2 gange af de samme penge?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, i 2019 tjener du nogle penge - og har nogle udgifter.

Og det er (i grove træk) forskellen på de to beløb, du skal beskattes af. 

Ikke af dit indestående, men hvad du har tjent.

Og så er det ligegyldigt, om du har pengene stående på din konto eller om du har hævet dem til privat brug - eller om de ligger hjemme i skuffen. Du skal betale skat af beløbet uanset.

Ja, jeg er enig med John. Brug lidt penge på en bogholder, der kan få dig godt i gang, for ellers står du pludselig i problemer til halsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46591
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

MbyH:

Hej John

Tak for det.
Det vil jeg gøre.

Lige et spørgsmål mere. Hvis jeg betaler skat af mit overskud og jeg ikke bruger alle pengene i det næste år så skal jeg vel betale skat af overskud for 2019 også komner jeg til at betale skat 2 gange af de samme penge?

nej hvert år for sig - indtægt minus skattefradragsberettigede udgifter = resultat til skat - Det har intet med hvad der er i banken eller kassen - hvert år for sig 
Overvej mere om skat og regnskab i http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jul 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birte.

Tak for dit svar. Det giver mening.

Mvh

Tilmeldt 25. Jul 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)