Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Mogens Bertelsen fra www.succesportalen.dk ”Sådan vinder du kampen om opmærksomheden”

”Sådan vinder du kampen om opmærksomheden”

5.644 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
14 September 2017

Hvad siger du til - hver morgen - at sige til dig selv:

”Der sker ikke en skid i en hvilken som helst virksomhed, før én eller anden har solgt ét eller andet til én eller anden. Heller ikke i min”

Efterfulgt af:

”I dag vil jeg skabe det rigtige budskab til mine ideelle potentielle kunder”

Det marketingbudskab som differentierer dig fra dine konkurrenter.

Det marketingbudskab som i det mindste gør, at dine potentielle kunder hæver hånden og siger:

”Jeg er altså interesseret”

Den allerførste og måske også allerstørste kamp er i det hele taget at nogen fra din ideelle niche overhovedet får øje på dig.

Og måske også allerdyreste kamp.

Det er, at du skaber opmærksomhed.

At du får nogen til at stoppe op. Og læse/lytte/se dit marketingbudskab.

(Som når der opstår en kæmpe kø på motorvejen, når der har været et færdselsuheld)

Så hvad skal du i det hele taget sige til dine ideelle potentielle kunder, som får dem til at stoppe op og responsen er:

”Endelig. Jeg er meget interesseret. Lad mig vide noget mere”

Som inspiration her de spørgsmål jeg personligt har svaret på:

  1. Hvad gør mig forskellig i sammenligning med mine konkurrenter?

Og som giver mening for mine ideelle potentielle kunder

  1. Kan mit marketingbudskab klart identificere mine ideelle potentielle kunder?
  2. Hvilket gab er der i markedet, som mit produkt/serviceydelse kan dække?
  3. Er mit marketingbudskab kort og let af huske?
  4. Kan mit marketingbudskab starte en samtale?
  5. Kan jeg tilbyde en garanti (langt) ud over det sædvanlige?
  6. Kan jeg gøre/levere noget meget hurtigere end mine konkurrenter?
  7. Hvilke unikke resultater kan jeg skabe for mine ideelle potentielle kunder?
  8. Kan jeg anvende min personlighed på en måde, som ingen anden kan?
  9. Hvad hader mine potentielle kunder/kunder i min forretningskategori, som jeg kan fikse?
  10. Hvilke helt specielle oplevelser kan jeg tilbyde mine ideelle potentielle kunder?

Din besvarelse af et eller flere spørgsmålene vil give dig svaret på, hvad dit unikke marketingbudskab skal være.

Personligt har jeg gennemgået disse spørgsmål masser af gange.

Det tog mig faktisk 6 måneder endelig at komme frem til mit personlige marketingbudskab:

”Vækstgennembrud med Gazellefart”

Med underteksten:

”De 8 jordnære og systematiske væksttrin med rødder i sund fornuft til flere begejstrede, profitable og livslange kunder”.

Det marketingbudskab begynder jeg at teste i løbet af oktober måned (2017).

Som inspiration for andre vækstambitiøse iværksættere kunne det være fantastisk, om du ville dele dit marketingbudskab i kommentarfeltet.

Eller dele nogle marketingbudskaber, som du selv ”tænder på”

Afstanden mellem drøm og realitet – den hedder handling.

Med venlig iværksætter hilsen

Mogens

PS. Og lige en lille tilføjelse: ”Alting i marketing er en test” og ”Marketing er et regnestykke”. Så test dit marketingbudskab. Og mål på resultaterne. Indtil du finder en vinder.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Mogens skriver Skriv dig op