Min største leveregel har altid været: Afstanden mellem drøm og realitet – den hedder handling.
Og er det i grunden ikke bare sådan, at det er mine handlinger på baggrund af disse karaktertræk, som afgør om det er negative eller positive karaktertræk?
Lad mig give dig et par eksempler på, hvorfor jeg handler, som jeg gør:
A) Forestil dig at du bliver tilbudt helt det samme job. Hos den ene arbejdsgiver får du 50.000 kroner om måneden. Og hos den anden arbejdsgiver får du 100.000 kroner om måneden
Alt andet lige vælger jeg lønnen på 100.000 kroner om måneden
Hvem foretrækker ikke mere i stedet for mindre, når du har et valg
Kan jeg så ikke til en vis grad kaldes grådig?
B) Forestil dig at du vil modtage 50.000 kroner om måneden for et hårdt job og det samme for et let job
Alt andet lige ville jeg helt sikkert vælge det lette job.
Kan jeg så ikke til en vis grad kaldes doven?
C) Forestil dig at du havde valget at modtage 500.000 kroner den 1. januar eller den 31. december samme år.
Alt andet lige vælger jeg helt sikkert 1. Januar.
Og foretrækker jeg ikke tilfredsstillelse/belønning her og nu. Og ikke om et år?
Kan jeg så ikke til en vis grad kaldes utålmodig?
D) Et menneske handler kun, hvis der opnås noget bedre
Hvis ikke jeg opnår et bedre resultat – så handler jeg ikke?
Kan jeg så ikke til en vis grad kaldes ambitiøs?
E) Menneskets smag og behag er individuel. Og kun individet ved, hvad der gør hende/ham lykkelig
Enhver menneskelig handling har et væsentligt sigte: At blive mere lykkelig
Og kun jeg ved, hvad der gør mig lykkelig.
Kan jeg så ikke til en vis grad kaldes for egoistisk?
F) Det er umuligt at vide alting om ethvert emne
Enhver handling involverer derfor en vis mængde usikkerhed
Kan jeg så ikke til en vis grad kaldes uvidende?
G) Ethvert menneske lever og handler på baggrund af følelser
Jeg søger accept og påskønnelse
Og jeg er sensitiv overfor, hvordan andre ser på mig.
Kan jeg så ikke til en vis grad kaldes forfængelig?
Gud ved om det kun er mig, som handler på grundlag af sådanne karaktertræk?
Min hovedpointe:
Når du skriver dine marketingbudskaber og skal udløse en handling/respons hos både dine potentielle kunder og kunder. Så tag med i dine overvejelser, at også de er grådige, dovne, utålmodige, ambitiøse, egoistiske, uvidende og forfængelige.
Afstanden mellem drøm og realitet – den hedder nemlig handling.
Med venlig iværksætter hilsen
Mogens