Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Michael fra Au2Mailer & CarMagic Online eller offline - smelter det hele sammen i én tragt?

Online eller offline - smelter det hele sammen i én tragt?

1.846 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
28 October 2021

Én ting er sikkert, COVID 19 lockdown har vendt op og ned på mange ting og har ihvertfald cementeret nødvendigheden af at være "online"?

Men har lockdown også betydet, at den "tragt" forbrugerne gennemgår i deres søgning er den samme, uanset om de handler online eller offline?

I 2019 opstod et nyt buzzword "ROPO" - Research Online Purchase Offline" - eller søg online og køb fysisk i butikken på Dansk - og i 2020 og 2021
har det udviklet sig til mere end et buzzword. Det er blevet en spændende trend, som COVID 19 har givet masser af gødning til!

Når vi er i vores comfort-zone (derhjemme) og vil bestille takeaway, så bestiller vi der, hvor vi har bedst erfaring eller ved, "maden er god".
under ferien, i sommerhus i Hvide Sande, hvor det måske regnede og man var uden for comfort-zonen, så gør man det samme, som ALLE forbrugere i dag - vi går på nettet, fra mobilen og søger efter Pizza, Kina Box o.s.v

Hvis jeg i dag (27.09.2021) søger efter "pizza hvidesande" på Google, ser resultatet sådan ud: https://www.google.com/search?q=pizza+hvide+sande&oq=pizza+hvidesan&aqs=chrome.1.69i57j0i13j0i13i30j0i22i30j0i5i13i30l3j0i8i13i30j0i5i13i30l2.13248j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kig lige på resultatet og svar mig så på, hvad der fanger dine øjne - hvis du og familien var i sommerhus i Hvidesande i regnvejr?

Det tror jeg kundeanmeldelserne gør og svarer du det samme, så "velkommen i klubben". Vi søger nemlig efter en vare eller service og hvem vi så vælger til at leverer, afhænger meget - for ikke at sige alt - af hvad andre siger om denne leverandør. Pizza'en eller Take away kan vi hente selv eller få leveret, men de varer, som skal passe størrelsesmæssig, har vi en tendens til, at søge online for derefter at se den, prøven og til sidst købe den fysisk i en butik - ROPO i virkeligheden!

Der er gennem tiden lavet mange undersøgelser på, hvor mange og hvem der søger på nettet. Tallene svinger, afhængig af hvem, som spørger og hvilke varer eller
services, der spørges på. Faktum - efter COVID - er, at "de fleste" i dag starter deres søgning på nettet. Hvad findes og finder jeg det interessant? Hvis ja, så beslutter jeg bagefter
hvilken leverandør, der får min fokus og senere beslutter jeg om jeg bestiller online eller tager forbi butikken og dermed handler offline.

Mit ærinde i denne blog artikel er at erindre jer om hvor betydningsfuld jeres website og dets indhold er. For jer, som har fysisk butik eller driver
liberal erhverv har websitet, som online udstillingsvindue, overhalet det fysiske udstillingsvindue.

Og så har jeg brug for at bringe dyrkningen af kundeanmeldelser/bedømmelser på banen. Prøv lige at åbne pizza linket fra Hvidesande igen. Stjernerne i de links, som har stjerner,
skiller sig selvlysende og tryghedsskabende ud. Fremover er begrebet review marketing måske ligeså vigtig som websidens indhold og jo før man kommer
igang des længere tid er man foran konkurrenterne!

Så jeg kommer med et opråb til alle Amino medlemmerne - uanset om du er iværksætter eller allerede har en etableret virksomhed i SMV segmentet - KOM IGANG med at dyrke kundeanmeldelser. Hvis du er i gang med design og opsætning af dit website, så tænk kundeanmeldelser ind fra start og har du allerede et website, så integrer kundeanmeldelser NU. Det tager nemlig tid før søgemaskinerne reindekserer og stjernerne bliver synlige.

Jeg kommer snart med endnu endnu flere blogartikler, hvor jeg b.la udfordrer:

- de gængse CMS systemer. Er det nødvendig med et cms system, hvis man er smv virksomhed?

- online marketing - kan man det på autopilot?

- digitalisering. Hvad er formålet og hvad skal udbyttet være?

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Michael skriver Skriv dig op