Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Amino Blogs Blog om nyt på Amino Er din emballage klar til Black Friday?

Er din emballage klar til Black Friday?

1.960 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
28 October 2021

Annoncering for MogensDaarbak.

Højsæsonen for onlinehandel nærmer sig med hastige skridt, og det er nu, dit lager af emballage og forsendelsesmateriale skal fyldes op, så du kan få dine varer afsted uden forsinkelser.

Som altid ligger Black Friday den sidste fredag i november efterfulgt af den efterhånden lige så populære Cyber Monday. Og selvom man kan frygte, at Black Friday i år potentielt bliver ramt af varemangel på grund af virkningerne af COVID-19-pandemien, vil den korte tid til jul stadig medvirker til en betydeligt øget aktivitet blandt kunderne. 

Mens mange virksomheder har stort fokus på at få tilstrækkelige varer hjem på hylderne og tiltrække flest mulige kunder til Black Friday og julehandlen, bliver et afgørende område oftest glemt – nemlig emballagen til dine forsendelser.  

I år kan det dog blive en kritisk fejl at lave, da emballagemarkedet også er ramt af presset på forsyningsvejene og dermed kan du komme i en situation, hvor du løber tør for emballage til alle dine pakker. 

Undgå ødelagte pakker og minimer returordre 

Den øgede mængde af pakker, der bliver sendt i dagene efter Black Friday, skaber en øgede risiko for, at pakkerne bliver beskadiget under forsendelsen. Og det betyder, at du kan opleve en øget mængde returvarer. 

For at sikre at dine forsendelser kommer helskindet frem til kunden, kan du med fordel arbejde sammen med emballagerådgivere, som kan fortælle om optimalt materiale, tykkelse og sikkerhed til netop dine varer. I sidste ende kan korrekt emballage spare dig for mange penge i håndtering af returvarer. 

Skab loyalitet blandt dine nye kunder

Mange virksomheder oplever en stigning i antallet af nye kunder til Black Friday i takt med at kunderne er på tilbudsjagt. Det betyder, at du skal gøre et godt førstehåndsindtryk på disse, så de fortsat ønsker at handle ved dig i fremtiden. 

Får kunderne en dårlig oplevelse ved at modtage en beskadiget vare, som resultat af dårlig emballage, risikerer du, at kunderne fravælger dig fremover til fordel for en konkurrent, hvis pakker kommer frem i hel stand. 

God emballage kan ses på bundlinjen

Selvom meget fokus har været på at undgå skader under transport, er der også andre hensyn at tage, når du sender pakker.

Små ændringer, såsom reduktion af materialevægten eller -tykkelser eller ændring af kassernes størrelser, kan have betydelige virkninger på din drift som helhed. Ved at optimere på disse parametre kan du skabe store besparelser på forsendelsesudgifter og disse besparelser kan så i stedet bruges til at forbedre din konkurrenceevne ved at reducere priserne eller øge markedsføringen af dine produkter.

En anden gevinst ved at optimere din forsendelse er de miljømæssige fordele. Størstedelen af ​​forbrugerne søger nu, at virksomhederne skal være mere bæredygtige – for eksempel ved at bruge bæredygtige materialer som FSC® -emballage, hvilket betyder, at det kan være et vigtigt salgsargument for din forretning.

I sidste ende kan din emballage give dig konkurrencefordele til Black Friday, jul og generelt. 

God emballage kan sænke antallet af returvarer og dermed minimere omkostningerne forbundet hertil, fremme loyalitet blandt dine kunder og maksimere effektiviteten af ​​dine forsendelser.

Er din virksomhed klar til den kommende tid?

Har du brug for rådgivning eller har du specielle ønsker til din emballage, står deres konsulenter altid klar til at hjælpe dig med at finde løsninger, der passer til din virksomhed. Kontakt MogensDaarbak og hør mere om dine muligheder.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Emma skriver Skriv dig op