på Amino

thailands danske pølsemester

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
Amino-karma 17
Tilmeldt 22. jan 14
Indlæg ialt: 4
tuemm
Skrevet Skrev: 22-01-2014 kl. 06:32

Hej allesammen.  Til at starte med vil jeg lige sige det her ikk handler om glædespiger:-)

Jeg er en klassisk udlært dansk slagter og mit uofficielle speciale er pølsemageri og delikatesse vare..

Jeg går med en drøm om at blive iværksætter i Thailand (man kan lige så godt starte med at holde omkostningerne nede ved at have "fabrik" i Thailand. 

Jeg er stadig i opstarts fasen med at få fyldt opsparingen op så jeg ikke starter på helt bare bund.

Og planlægning og igang med at finde kunder.  Jeg regner med at sælge til danske restauranter (de savner medisteren)

Det jeg søger er hygiejne regler for håndtering af fersk vare. Prisideer til fryse/køletransport . 

Må man producerer i hjemmet da et egentligt begyndende pølsemageri ikk kræver meget plads. 

Det er nogle af minr begyndende spørgsmål.  Ville være overrasket hvis der ikk kom flere

DBH. Tue Møller-madsen

  • Amino Karma for indlæg: 6
Amino-karma 3.430
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. dec 08
Indlæg ialt: 679
usb
Fra Asia Property Innovati...
Skrevet Skrev: 24-01-2014 kl. 00:46

Hej Tue
Vi savner ikke bare medisteren hernede, men også gode danske grill pølser, hvilket jeg stadig ikke har fundet hernede, så jeg tror bestemt på at der er et marked for sådanne produkter hernede.

Det "gode" ved Thailand, er at du ikke kommer til at leve it et regel. og paragraf-helvede, som i DK. Det kan godt være at der findes et regelsæt for de ting du efterspørger, men der er nok ingen der efterlever disse regler alligevel. Med andre ord. Hvis du bare vil starte med at levere til danske/tyske restauranter etc, så tror jeg ikke at du har noget problem med at starte op hjemme i eget køkken. Skal du være stor leverandør til store supermarkeder som Macro, Big C og Lotus etc, så kan de godt være at de har nogle krav til deres leverandører, men det er nok næppe relevant på det stadie du er på nu, så hop du bare på et fly og spring ud i det :-)

Dbh fra Jørgen 

  • Amino Karma for indlæg: 11
Amino-karma 10.515
Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. aug 09
Indlæg ialt: 2.220
flag
Kristian Ole Rørbye
Fra Move Marketing Co., Ltd.
Skrevet Skrev: 24-01-2014 kl. 02:29

Hej Tue, 

Det lyder spændende. 

Som Jørgen skriver, så er det bare at komme i gang og så få det hele rettet til hen af vejen. 

Jeg har skrevet lidt omkring det at være iværksætter i Thailand her: 

http://www.larsbachmann.dk/ivaerksaetter-thailand.html 

http://denniskjaergaard.com/dansk-ivaerksaetter-thailand/ 

Håber du udlever drømmen, så vi kan få medister og gode grill-pølser herude :)

Knæk og bræk med det hele! 

  • Amino Karma for indlæg: 11
Amino-karma 616
Tilmeldt 17. mar 13
Indlæg ialt: 169
rainerbay
Skrevet Skrev: 24-01-2014 kl. 05:04

Hej Tue,

Jeg siger også velkommen til hvis du kommer herned. Der er nogle okay pølser hernede men slet ikke som danske pølser så der kan sagtens være mulighed hernede. Rullepølse alene tror jeg vil gå som varmt brød hvis du får nogle til at uddele smagsprøver i supermarkeder hernede.

Du skal være velkommen til at kontakte mig på min mail info@rainerbay.dk, jeg kan i en periode tilbyde dig at bo hos mig i Sukhumvit i Bangkok hvis det har interesse. Jeg kan også vise dig rundt i supermarkeder så du kan danne dig et indtryk af udbudet. Kan du udover det lave vores danske majonaise og remoulade så vil det være helt på toppen for det mangler vi også hernede.

Jeg har masser af idéer så du kan jo overveje at tage en sludder en dag. Jeg kan også træffes via Skype rainerbaydk.

Du skal lige sætte dig lidt ind i arbejdstilladelse og Visumregeler før du tager afsted hvis du ikke allerede har gjort tanker om den del.

Vel mødt i hvertfald.

vh
Rainer

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 17
Tilmeldt 22. jan 14
Indlæg ialt: 4
tuemm
Skrevet Skrev: 24-01-2014 kl. 05:37

Tak for jeres gode svar. Har nogle ting der skal rundes af her i dk før jeg kan springe på flyveren og smutte til drømmeland. 

Hvordan med location? Skal man satse på at have en fysisk butik eller bare gå efter at levere til restauranter cafeer og eventuelle supermarkeder? 

Og i hvilket område ville være godt. Har kun været i phuket hvilket jo er et herligt sted men kan godt se det ligger lidt langt væk fra det meste:-) / :-(.  Pattaya'ish ligger forholdsvis centralt og stadig med mulighed for at dyppe fødderne i havet efter arbejde:-)

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 616
Tilmeldt 17. mar 13
Indlæg ialt: 169
rainerbay
Skrevet Skrev: 24-01-2014 kl. 13:20

Hej igen Tue,

Nu er det blot min egen mening men jeg vil helt klart starte i Bangkok, i det mindste for at se dig omkring. Der er tonsvis af små gade køkkener som også sælger pølser, de kan være potentielle kunder og især hvis du lægger hårdt ud med smagsprøver for det tror jeg skal til i begyndelsen. Jeg har endnu kun set enkelte steder hvor de deler prøver ud, hvis man virkelige spreder sig så tror jeg helt sikkert på idéen.

Omkring din produktion så vil jeg nok tale med én af de danske restaurantører hernede og få muligheder for at låne et køkken i nogle "døde" perioder. Kniber det med arbejdstilladelse og åbning af virksomhed så vil én af disse måske kunne hjælpe dig også og du har i den forbindelse måske også allerede nogle gode kunder.

Men skriv endelig på min mail hvis du ønsker den smule hjælp jeg kan bidrage med.

vh
Rainer

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 17
Tilmeldt 22. jan 14
Indlæg ialt: 4
tuemm
Skrevet Skrev: 24-01-2014 kl. 14:16

Bangkok har helt sikkert også været i mine tanker og er det stadig også.  Er bare lidt nervøs for at det er for stor en by til mig :-) men har ikke prøvet at være der endnu så det er jo også farligt at udelukke:-)

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 17
Tilmeldt 22. jan 14
Indlæg ialt: 4
tuemm
Skrevet Skrev: 24-01-2014 kl. 14:17

Forresten rainer kan du tilføje mig på Facebook.  Hyldster@gmail.com. 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 616
Tilmeldt 17. mar 13
Indlæg ialt: 169
rainerbay
Skrevet Skrev: 25-01-2014 kl. 13:45

Hej Tue,

Jeg er ked af det men jeg bruger ikke Facebook, jeg er kun på Linkedin. Du er også velkommen til at Skype mig via rainerbaydk (ud-i-et) eller maile mig på info@rainerbay.dk. Det kunne være super at tale med dig for jeg kan sikkert give det et "puf" eller to med tiden.

Selv om jeg oftest på Skype står som "Ikke tilstede" så bare ring eller skriv, 90% af tilfældende er jeg lige ved roret.

vh
Rainer

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)

RSS-feed