på Amino

To piger som mangler hjælp til at gøre drømmen realistisk..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Amino-karma 4
Tilmeldt 12. okt 13
Indlæg ialt: 1
Millebak
Skrevet Skrev: 12-10-2013 kl. 16:42
Hej Alle..

Jeg har fundet jeres gruppe interesant, da en veninde og jeg drømmer om at åbne en restaurant i Thailand.
Efter at have rejst rundt i Asien i tre måneder, hele tiden drømt om at finde et sted vi kunne tage udfordringen op og starte noget. Vi sluttede vores rejse ved Phuket, hvor vi trænede Muay thai. Vi blev helt forelsket i stedet og området hvor vi trænede. Her blev vi begge to enige om at det skulle være der, hvis vi overhovedet skulle tage springet til Thailand.
Men nu står vi og gerne vil gøre vores drømme realistiske..
Derfor søger vi til jeres gruppe.
Skulle der være en af jer som har startede noget ligende op?
Hvad skal vi forbehold til, er der visse regler og love som vi skal være særlige opmærksom på?
Hvordan er det mht, visum osv.?
Er der en af jer, som bor i området? Vi søger nemlig en god og trofast kontaktperson, som kan hjælpe os, da vi jo bor i Danmark nu, vi har brug for en person som muligvis har gode kontakter..

Vi søger gerne andre råd og erfaringer fra jer.

Venlig Hilsen
Nadia og Mille
  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 616
Tilmeldt 17. mar 13
Indlæg ialt: 169
rainerbay
Skrevet Skrev: 12-10-2013 kl. 17:15

Hej Nadia og Mille og velkommen til gruppen.

I skriver ikke noget om hvorlangt i er nået i jeres undersøgelser så lidt svært at vurdere jeres behov for hjælp. Ønsker I at overtage en allerede eksisterende restaurant eller vil I starte fra bunden?, alene dét er to vidt forskellige ting. Visum skal der til under alle omstændigheder men som udgangspunkt kan I være i Thailand 30 dage ad gangen, forlade landet og kommer tilbage (med fly) og så få 30 dage igen osv. I kan ikke drive forretning uden tilladelse og uden et Visum.

At åbne en virksomhed i Thailand vil som udgangspunkt kræve nogle aktionærer, jer selv samt mig bekendt mindst to Thaier. De to Thaier skal eje mindst 51% af virksomheden ligesom der skal indbetales penge til virksomheden, mindst 400.000 DKK. Udover det så skal I budgettere med d løbende driftsomkostninger som jeg ikke kender til. Hvis jeres planer er at overtage en ekisterende restaurant så har I sikkert set et driftsregnskab og har en fornemmelse af, om der er et overskud i stedet. Er jeres planer at åbne et helt nyt sted så vil jeg nødigt tage pusten fra jer, men så skal I virkelig have pengeskabet i orden inden I begiver jer ud på den rejse.

Som nævnt ved jeg ikke hvor langt I er i projektet men hvis I er ved den spæde start så vil jeg anbefale jer at rejse herned og søge job i branchen i stedet for og så lære branchen at kende såfremt I ikke i forvejen "mestrer" den del. Her vil I også have muligheder i at finde ud af, om I i det hele taget kan li at bo i Thailand i længere tid og hvis ikke, ja så kan I hurtigt springe på flyveren hjem uden at have mistet noget særligt.

Der findes en del hjemmesider med diverse fora omkring livet og arbejdet i Thailand som udlænding, her er én som jeg selv har brugt og som ofte kan være ganske gavnlig, prøv at kigge lidt her og stil jeres sprgsmål, det håber jeg I får lidt ud af.

http://www.thailand-portalen.dk/news.php

Pøj pøj til jer, skriv endelig herinde når I er i gang også, så vi kan komme og nyde jeres køkken.

vh
Rainer

 

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 616
Tilmeldt 17. mar 13
Indlæg ialt: 169
rainerbay
Skrevet Skrev: 12-10-2013 kl. 17:19

Hej igen Nadia og Mille, jeg faldt lige over dette her, - prøv at kigge på det. http://www.doingbusinessthailand.com/blog-thailand/doing-business-in-thailand/starting-a-business-in-thailand-2-the-restaurant.html

vh
Rainer

 

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 616
Tilmeldt 17. mar 13
Indlæg ialt: 169
rainerbay
Skrevet Skrev: 18-10-2013 kl. 10:25

Efter 8 dage med et svar er der ikke kommet nogen reaktion fra pigerne, det lader til at de har glemt at "følge op" eller måske kommet på andre tanker og nøjes med at holde ferie i Thailand.

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 10
Tilmeldt 24. nov 11
Indlæg ialt: 3
longhi8260
Skrevet Skrev: 19-06-2016 kl. 12:10

Stadig intet?

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)

RSS-feed