Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan hjælper jeg europæiske vinbønder med at sælge vin i DK direkte til forbrugere eller virksomheder?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Min virksomhed er oprettet som vinimportør og har flere gange hentet vin fra Italien og og Tyskland og solgt det fra egen webshop

Det er jeg ikke længere interesseret i. Derimod vil jeg gerne hjælpe nogle af mine gamle partnere (vinbønderne), da de gerne vil sælge direkte til Danmark fra deres egen side/shop - evt. til restauranter og virksomheder uden importlicens.

Jeg har stadig min importlicens, som jeg gerne vil "stille til rådighed" (evt. som en service). 

Spørgsmålet er så - kan jeg på nogen måde hjælpe dem? Og giver det mening?

Kan jeg undgå at skulle opbevare vinen hos min virksomhed fysisk?

Mvh

Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du handler med virksomheder behover du egentlig ikke opbevare vinen, da den ender direkte hos kunden. I e-commerce verdenen kalder man vist fænomenet dropshipping. Dropshipping bliver dog mere kompliceret når vi snakker handel til private grundet fortrydelsesretten, så ender du med at få varer retur som du ikke ønsker at opbevare, medmindre dine leverandøre er villige til at tage det retur, hvilket ofte ikke er tilfældet. 

Det er vigtigt at understrege at jeg INGEN erfaring har med lige netop det område, dog har jeg siddet med B2B salg af andre varer og services i +5 år. Hvis du kan finde de rette kunder, ville fremgangsmåden være at få dem til at lægge en ordre, bestille ordren hjem så den bliver leveret direkte hos kunden og derefter fakturere.

Få en aftale på plads så du kan fakturere kunden, så du ikke bliver "skåret ud", og når du har modtaget betalingen betaler du din leverandør. Sådan ville jeg gøre det.  

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)