Vi har en shop på ca. 1,5 år og vi knokler for at prøve at få omsætningen op, vi ved vi har masser af steder at tage fat og det er udelukkende manglende timer i døgnet som gør at vi ikke er nået til det endnu.
MEN vi har et lille dilemma og har brug for at høre andre ad om det er normalt eller en voldsom udgift... Generelt set så tager GLS ca. 1/4 af vores salg og oven i det, så koster det os et sted imellem 1/3 og 1/4 af salget i annoncering.
Udgør de to udgifter også så stor en del af jeres salg?
Det vil jeg svare nej til generelt for så er ens priser for lave i forhold til de to poster. Man må så enten finde på noget andet, eller sætte priser, så der er plads til et overskud efter de ejere der arbejder fuld tid har hævet mindst 300.000 kr i årsløn
vJohn Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Umiddelbart tænker jeg bare at min omsætning ikke er høj nok endnu, så det gør ret ondt at overskuddet ikke er større endnu... men spørgsmålet er nu mere om det er normalt at GLS og marketing tage så stor en del af salget, eller om i mener der bør sættes ind med noget der?
Det lyder til, at I sender fragtfrit? Hvis I gør det, er I nødt til at sætte priserne op, omsætning alene gør det ikke.
Når fragten udgør så stor en del af omsætningen, må I have nogle MEGET billige produkter.
Hivs I sender fragtfrit - er det så nødvendigt? Hvad gør andre i jeres branche?
Umiddelbart har I vist ikke helt styr på forretningsmodellen - l er nødt til at gentænke jeres fragtmodel, og hvordan I bruger jeres markedsføringsbudget.
Vi sender ikke fragtfrit, jeg regner bare fragten med ind i omsætningen, når jeg kigger på hvor stor en del som GLS og marketing udgør af den indtægt.
Vi ligger ikke billigt, men midt imellem og har først fri fragt ved 499 kr.
Omsætningen er helt klart ikke høj nok, men for 5 år tilbage synes jeg at det vi satte i marketing med vores tidligere shop gav et langt større salg... Det er dog to forskellige brancher og selvfølgelig har det også noget at sige...
Men det som jeg håber at få svar på er om GLS udgiften generelt udgør 1/4 del af ens salg hos andre også? og om marketing for andre også er oppe og udgøre 1/3-1/4 af salget?
Det, der er interessant er dit overskud - ikke omsætning, og heller ikke hvor stor en andel af din omsætning, der bruges på fragt. Jeg har også webshop, men jeg bruger langt mindre end 1/4 af min omsætning på fragt - umiddelbart ligger det vist et stykke under 10%.
Du skal nok se på dit markedføringsbudget - bruger du penge de rigtige steder, og hvordan ser det generelt ud i din branche?