Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Marketing og fragt æder overskuddet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Vi har en shop på ca. 1,5 år og vi knokler for at prøve at få omsætningen op, vi ved vi har masser af steder at tage fat og det er udelukkende manglende timer i døgnet som gør at vi ikke er nået til det endnu.

MEN vi har et lille dilemma og har brug for at høre andre ad om det er normalt eller en voldsom udgift... Generelt set så tager GLS ca. 1/4 af vores salg og oven i det, så koster det os et sted imellem 1/3 og 1/4 af salget i annoncering.

Udgør de to udgifter også så stor en del af jeres salg?

På forhånd tak

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du ikke, hvad du sælger. Men hvis GLS´s 40 kr for en 5 kg pakke æder din overskud, så må du justere dine priser?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg svare nej til generelt for så er ens priser for lave i forhold til de to poster. Man må så enten finde på noget andet, eller sætte priser, så der er plads til et overskud efter de ejere der arbejder fuld tid har hævet mindst 300.000 kr i årsløn

vJohn Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart tænker jeg bare at min omsætning ikke er høj nok endnu, så det gør ret ondt at overskuddet ikke er større endnu... men spørgsmålet er nu mere om det er normalt at GLS og marketing tage så stor en del af salget, eller om i mener der bør sættes ind med noget der?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder til, at I sender fragtfrit? Hvis I gør det, er I nødt til at sætte priserne op, omsætning alene gør det ikke. 

Når fragten udgør så stor en del af omsætningen, må I have nogle MEGET billige produkter.

Hivs I sender fragtfrit - er det så nødvendigt? Hvad gør andre i jeres branche? 

Umiddelbart har I vist ikke helt styr på forretningsmodellen - l er nødt til at gentænke jeres fragtmodel, og hvordan I bruger jeres markedsføringsbudget.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi sender ikke fragtfrit, jeg regner bare fragten med ind i omsætningen, når jeg kigger på hvor stor en del som GLS og marketing udgør af den indtægt.

Vi ligger ikke billigt, men midt imellem og har først fri fragt ved 499 kr.

Omsætningen er helt klart ikke høj nok, men for 5 år tilbage synes jeg at det vi satte i marketing med vores tidligere shop gav et langt større salg... Det er dog to forskellige brancher og selvfølgelig har det også noget at sige...

Men det som jeg håber at få svar på er om GLS udgiften generelt udgør 1/4 del af ens salg hos andre også? og om marketing for andre også er oppe og udgøre 1/3-1/4 af salget?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det, der er interessant er dit overskud - ikke omsætning, og heller ikke hvor stor en andel af din omsætning, der bruges på fragt. Jeg har også webshop, men jeg bruger langt mindre end 1/4 af min omsætning på fragt - umiddelbart ligger det vist et stykke under 10%.

Du skal nok se på dit markedføringsbudget - bruger du penge de rigtige steder, og hvordan ser det generelt ud i din branche?

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange led i det her. Inden jeg lige kommer med forslag, så har jeg et par spørgsmål:

1. Hvad hedder din webshop?

2. Hvilke betalte marketings kanaler benytter i?

3. Hvad er jeres konverteringsrate?

4. Hvad er jeres AOV og LTV?

5. Hvad skal jeres gnm. AOV være for break-even?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)