Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

honorar udbetalt over flere måneder i stedet for samlet.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

På mit job ved siden af egen virksomhed, har jeg påtaget mig lidt ekstraarbejde fra jan-maj. Det giver mig i alt 40.000 i honorar(udover normal månedsløn fra virksomheden)

Jeg havde forestillet mig at få det gradvist pr måned, så blev skuffet da jeg så lønsedlen.

og nu skriver arbejdssgiver så, at honoraret bliver udbetalt i maj. 

Er der nogen som ved, om det er specielt besværligt for en virksomhed at udbetale honoraret i lige dele sammen med lønnen?

(mine varmeregninger og boliglån er steget væsentligt, og holder ikke "pause" indtil maj)

Eller kan der være regnskabstekniske grunde til at jeg får det udbetalt i maj. Arbejdsbyrden er forøvrigt fordelt ligeligt over alle 5 måneder. 

Afhængig af hvad jeg hører her på forum, vil jeg kontakte arbejdsgiver og bede om at få pengene fordelt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal endeligt ikke være honorarmodtage i samme virksomhed du er lønmodtager. Det vil skat med 99% forkaste

Du må heller ikke have honorar over flere omgange som type månedsløn - det vil altid skulle ud som helt alm løn med skattetræk

Virksomheden vil også hænge på manglende skat fra dig evt og få bod

ALT der er netop over en række måneder skal du regne med, helt specielt ved samme sted du får løn men også fra andre steder, så er det lønmodtager job der ikke må betales via faktura som honorar. Det er nok det din arbejdsgiver tror denne kan omgå ved at betale over EN gang, men arbejdsgiveren vil hænge på evt manglende skat og du nærmer dig så også momsreg - får du 10 mere i honorar fra udbetaling og 12 mdr frem skal du være momsregistreret, ellers skal du af med 40% i moms og bod

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for grundigt svar John.

Når det er som du beskriver der, kommer jeg i tvivl:  kan det mon være at de bruger ordet honorar som synonym til løn? om en enkeltstående "indsats" som ikke står i min oprindelige jobbeskrivelse, spørger jeg mig selv om nu, - det er en større offentlig virksomhed, så hvis de ikke har styr på det juridiske, så vil det trække overskrifter i aviserne. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

JPedersen 2017:

Tak for grundigt svar John.

Når det er som du beskriver der, kommer jeg i tvivl:  kan det mon være at de bruger ordet honorar som synonym til løn? om en enkeltstående "indsats" som ikke står i min oprindelige jobbeskrivelse, spørger jeg mig selv om nu, - det er en større offentlig virksomhed, så hvis de ikke har styr på det juridiske, så vil det trække overskrifter i aviserne. 

ja det er jo muligt. En ansat et sted kan MEGET sjældent skattemæssigt få godkendt at lave noget som helst honorar for samme sted, også selv om det er anden type arbejde - det at de vil betale samlet er i alle fald nok for at få det til at ligne honorar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)