Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg igennem Stripe - bogføring i Dinero

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ved at sætte en webshop op som en ekstra indtægt i mit firma.

Platformen bruger Stripe til betaling, hvilket jo er fint. Men hvordan bør jeg bogføre salgene i Dinero
SKAL jeg oprette en faktura for hvert salg i Dinero? Stripe laver jo egentlig en faktura til kunden, men numrene på disse fakturaer stemmer jo ikke overens med fakturanumrene i Dinero, og de skal jo være fortløbende?

Tænker ikke jeg er den første der sidder med denne problemstilling - er der nogen som har en god løsning? Har kigget på Storebuddy, som umiddelbart kan integrere mellem Stripe og Dinero, men det bliver hurtigt halvdyrt med mange transaktioner. 

Fra København S
Tilmeldt 6. Jul 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan sætte stripe op til at snakke sammen med Dinero, evt. snak med dinero de super hjælpsomme :)
Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Dinero kan kun snakke sammen med Stripe igenne Storebuddy :/ Det bliver nok løsningen, hvis følgende ikke er en mulighed:

Mit webshopsystem kan generere en faktura til kunden. Fakturanumrene ville så ikke være fortløbende med dem jeg sender manuelt, men så vidt jeg kan se må man gerne have forskellige fakturanummerserier? 

Kan jeg så nøjes med at bogføre indbetalingerne fra Stripe, og ikke hvert salg? 

Fra Købehavn
Tilmeldt 20. Nov 15
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Du kan fange os på chatten på storebuddy.dk eller booke et online møde eller blive ringet op, så hjælper vi gerne med at besvare dine spørgsmål (:  

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Apr 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg sidder med helt samme udfordring som du gjorde - har du fundet ud af en løsning på det endnu? 🙏

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en god idé at oprette en faktura for hvert salg i Dinero for at få en korrekt bogføring og overholde regnskabskrav.

En løsning kan være at oprette en faktura i Dinero og link det til transaktionen i Stripe ved at bruge et unikt reference- eller fakturanummer.

På den måde vil de fakturanumre i Dinero være fortløbende, mens transaktionsnumre i Stripe vil være unikke for hver transaktion.

Du kan også overveje at bruge et shopsystem (som du selv nævner), der integrerer med både Stripe og Dinero, for at automatisere processen. Det vil spare dig for tid og sikre en korrekt bogføring

Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det findes ikke 🤷 Selv storebuddy kan kun bogføre udbetalingerne, og ikke de enkelte salg. 
Jeg laver en "dagens salg" bogføring i Dinero, og gemmer den kvittering min webshop laver (som opfylder alle krav). 

Har hørt om nogen som laver en "månedens salg"-postering, men det må man vist ikke så vidt jeg kan læse mig frem til. Det er lidt bøvlet at bogføre hver dag, men det er trods alt hurtigt klaret i dinero.

Aaalt for bøvlet at lave faktura på hvert salg, når det kommer mange små salg hver dag. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Apr 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Det dokument som dine kunder får når de køber på din webshop, får de også et fakturanummer på det? Hvis ja, stemmer det så overens med dine dinero faktuarer?

Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Der oprettes ikke faktura i Dinero. Det er ikke nødvendigt. 
Man må gerne køre med to fakturanummerserier, så længe de er tydeligt adskilt. 
Mit webshopsystem genererer en kvittering, som opfylder alle krav (fakturanummer, beløb, momsbeløb, sælger, køber, priser, varer osv.) 

Hver dag laver jeg en bogføring i Dinero med dagens salg, hvor det samlede salgsbeløb og gebyrer for dagen bogføres. Det er noget rod at have 2 fakturaer/kvitteringer tilknyttet samme salg har jeg fået fortalt.

Fra Købehavn
Tilmeldt 20. Nov 15
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Lasse fra Storebuddy her - hvilken webshop platform benytter du?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)