Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nemkonto som udlandsk Bank

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hørt at man ikke kan tilknytte udlandske banker danske Nemkonto system. Jeg sidder nemlig og tænker på at ændre nemkontoen til en udlansk bank (ING) som jeg oprettet i Italien endgang jeg var derud og læse. Nu tænker jeg at flytte dertil et par mdr. og kunne godt tænke mig at tag min løn med i den periode.

Jeg har både et arbejde (A-skat) og også en lille enkeltmandsvirksomhed som er der hvor jeg får penge fra skat og fra min løn. Siden jeg kun kan have 1 nemkonto, så bliver det hele blandet sammen og sent til min erhvervskonto i Nordea - (ved ikke om dette er et problem).

1- Hvis jeg ændre min nemkonto hos nemkonto.dk til min udelandsk bank, skal banken godkende noget? når jeg går ind i Nemkonto.dk så kan jeg faktisk selv ændre nemkontoen til noget andet. Endda en udelandsk bank. Ville dette virke? eller er der måske andrer ting man skal gøre for at "tilknytte" en udelandsk konto? Vil det medfører problemer med f.eks. Skat? Hvad hvis rejsen bliver mere end 3 mdr?

2- Desuden, er jeg træt af alle de gebyr som nordea kommer med relateret til min erhvervskonto, så kunne jeg også ønske mig at skifte til en online bank (N26, Revolut, Wise, osv.), Lunar er faktisk dyr end det jeg betaler nu. Er der nogle af disse som jeg kan bruge som erhvervskonto?

Ja mange spørgsmål, og meget udvidenheder.. men mange Tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

geuxor:
Jeg har hørt at man ikke kan tilknytte udlandske banker danske Nemkonto system. Jeg sidder nemlig og tænker på at ændre nemkontoen til en udlansk bank (ING) som jeg oprettet i Italien endgang jeg var derud og læse. Nu tænker jeg at flytte dertil et par mdr. og kunne godt tænke mig at tag min løn med i den periode.


Du kan godt tilknytte de fleste udenlandske banker til nemKonto - det er en blanket og du skal have vitterlighedsvidner og - formentlig får den udenlandske bank så besked og KAN jo så vælge at sige NEJ - men - det er fuldt lovligt

Revolut og Wise ligeså - men her er der jo en række andre begrænsninger MP tilknytning - mm - og i revolut jo ikke gratis med mindre man er meget lille bruger

Du finder det med udland her et stykke ned og hvordan https://startupadvisejh.blogspot.com/2020/10/nemkonto-udenlandsk-bank.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)