Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed, ApS, boligudlejning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har oprettet en virksomhed mhp. boligudlejning til private og har indtil videre købt en lejlighed.

Som jeg forstår det så er det ikke nødvendigt at være momsregistreret, da der ikke er moms på udlejning til private.

Alligevel valgte jeg at blive momsregistreret ved oprettelsen af mit ApS, da jeg tænkte at dette ville give mig mulighed for at trække moms fra på fx materialer ifm. renovering.

Kan nogen bekræfte om man kan dette?

Yderligere, er der nogen der ved om man skal have nogen lovpligtig forsikring ifm. udlejning til private? Man kan sige at brand etc er allerede dækket i ejerforeningen

På forhånd tusind tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke trække moms fra udgifter der har at gøre med momsfri udlejning. Det kunne du kun hvis du havde moms på din udlejning (til firmaer) så det giver ikke mening ud fra det, med momsregistrering uden fradrag

Vær også opmærksom på - at renovering generelt vil være forbedringer (male er vedligehold, skifte WC, vindue, køkkenskab osv er forbedring - og det er der ikke fradrag for - men beløbet tillægges anskaffelsessum så det ikke dobbelt beskattes

Jeg kan ikke forsikringer men ja - brand er givet lovpligtig - og måske klogt med noget ansvarsforsikring - og alle de sædvanlige, glas, sanitet osv

Derudover er det lovpligtigt med arbejdsskadeforsikring til direktøren i ApS uanset omsætning eller løn  5.000 kr bod + gebyr for at mangle

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal have tusind tak for det rigtig fine svar. Det var lige hvad jeg havde brug for.
Tilmeldt 26. Feb 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

I og med at det er en renovering af en ny-overtaget udlejning, vil han så ikke være i stand til at henføre visse forbedringsudgifter til resultatopgørelsen jf procentreglen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

kbk2300:

Hej John,

I og med at det er en renovering af en ny-overtaget udlejning, vil han så ikke være i stand til at henføre visse forbedringsudgifter til resultatopgørelsen jf procentreglen?

kan være tilfældet ja - men han skal bare være opmærksom på forskellen renovere/forbedre - og formentlig klogeligt få det regnet igennem af en revisor - så han ved hvad han faktisk har i omk eller fradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)