Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omvendt betalingspligt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 15
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skal gennem min virksomhed købe fødevarer og får at vide, virksomheden jeg skal købe af benytter omvendt betalingspligt? Hvad indebærer det for mig som køber? Og hvorfor benytter en firma sig af omvendt betalingspligt? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Fødevarer omvendt betalingspligt må være fra udlandet  eller EU

EU bruger reverse charge - omvendt betalingspligt = du skal indberette salgs og købs moms - EU momsen som 20% af varen lagt i eu moms under salgsmoms og hvis til momspligtigt brug/salg - samme under købsmoms så det ikke koster i så fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Apr 15
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har nok ret - det har jeg ikke tænkt på. Jeg formoder at dem jeg handler med kun har en filial i Danmark, men hovedkontoret i Tyskland. Jeg skal dog ikke sælge fødevarerne videre, men bruge dem selv (er opskriftsudviklere). Er det et problem i det i forhold til at momsen gerne skal gå i null? Og mange tak for dit hurtige svar. 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Dorina:

Du har nok ret - det har jeg ikke tænkt på. Jeg formoder at dem jeg handler med kun har en filial i Danmark, men hovedkontoret i Tyskland. Jeg skal dog ikke sælge fødevarerne videre, men bruge dem selv (er opskriftsudviklere). Er det et problem i det i forhold til at momsen gerne skal gå i null? Og mange tak for dit hurtige svar. 

 

forudsat din opskriftsudvikler virksomhed er momsregistreret og har indtægter momsmæssigt der berettiger dette - så har det ikke betydning da du jo så bruger varen i din momspligtige virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)