Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fået stjålet billeder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Sep 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej derude

Jeg opdagede i går da jeg søgte efter eget indhold og billeder, at mine billeder er inde på andre sider. Navnet på mine indlæg er også taget, dog passer det ikke sammen med de billeder de har lagt op. Men de her sider ser ud til at være ’’spam’’ sider, og er for det meste ikke eksisterende når man klikker sig ind på dem. Det er ikke DK domæner. 

Er der nogle der ved hvad jeg kan gøre? Og hvordan sådan noget det pludseligt er opstået. 

Tilmeldt 17. Oct 16
Indlæg ialt: 33
Fra  Rabatkongen.dk Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du var blevet kopieret af et kommercielt website, så havde jeg anbefalet dig at kontakte not-allowed punktum dk

Men ud fra det du skriver, så giver det nok ikke så meget mening at retsforfølge. Altså er det bedre at forsøge at fjerne indhold. Her kommer mit forslag til prioriteret to-do liste.

1) bed domæneejer om at fjerne indhold - hvis ikke muligt/ingen respons gå til 2)

2) Kontroller hvem som webhoster kopieret indhold hostingchecker dot com - hvis hosted igennem cloudflare, så skriv til cloudflare's abuse. De plejer herefter at oplyse underliggende host. Bed abuse @ webhost om at fjerne indhold. - hvis ikke muligt/ingen respons gå til 3). Vær opmærksom på at webhost ofte viderrsender din mail til domæneejer for at få denne til at fjerne materiale.

3) Bed Google om at fjerne indhold igennem en DMCA - (du må desværre selv google eftersom jeg ikke kan få lov til at paste en url til google????????) - Her skal du være obs. på at Google ikke bare fjerner indekseret indhold fra serp. Du skal kunne bevise at du er den retmæssige ejer og at det er dit indhold inkl billeder som er blevet kopieret.



Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er spam sider, er den mest effektive metode, at bede Google fjerne dem fra SERP.

Det lyder som af de mange scraping sites, som ofte anvendes til at skabe trafik, evt phising...

Følg denne guide til fjernelse af indhold fra Google. Så er det væk i løbet af få dage, hvis du kan dokumenterer, at du er ophavsmanden :) 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)