Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg forvente i løn?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg er nyuddannet markedsføringsøkonom med speciale i SEO samt et halvt års praktikerfaring med SEO hos et bureau med mellemstore kunder. Jeg står nu i processen om, at finde ud af hvor jeg kan videreudvikle mine kompetencer indenfor SEO. Men hvad kan jeg i min situation forvente af løn indenfor branchen (formodentlig hos et bureau) og hvad kan jeg forvente mig af eventuelle lønforhandlinger med min erfaring og kompetencer?


Tak på forhånd for svar! :-)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det handler dybest set om, hvor meget du er værd - hvor meget der kan faktureres på dit arbejde, for det bureau du får job hos. Du skal regne med, at de fleste vil forvente at kunne fakturere min. 2,5 - 3,5 gange din løn. Så hvis de f.eks. kan fakturere 100 timer månedligt á 800 kr, så ender din løn på ca. 25.000 kr.

Min erfaring er, at junior SEO folk med din erfaring skal forvente at starte på 20-25.000. Start hellere i den lave ende og få lagt en lønforhandling ind efter f.eks. 6 måneder. Så kan du bedre se hvor meget du faktisk er værd på det tidspunkt. Er du meget mere end ovenstående værd, så vil de fleste også gerne betale mere for at beholde dig. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)